يكي از سوژه هايي كه بطور مكرر در صدر اخبار رسانه هاي دنيا مي باشد عملياتهاي تروريستي و انفجارهاي گروههاي تكفيري مانند داعش است و يكي از نكات قابل تامل در اين موضوع بروز اين حوادث در كشورها و مكانهايي از دنيا بوده كه شايد كمتر تصور آن مي رفته است . از عمليات در كشورهايي همچون عراق و سوريه و افغانستان و تركيه و عربستان در منطقه خاور ميانه گرفته تا فرانسه و بلژيك و آلمان در قلب اروپا .

اما در اين ميان نكته بسيار مهمي كه حكايت از موقعيت ممتاز و استثنايي جمهوري اسلامي ايران بويژه در امور دفاعي و امنيتي دارد ، عدم بروز چنين حوادثي در سرزمين پهناور و مقدس ايران اسلاميست . در شرايطي كه دور تا دور ما را تروريستها اشغال كرده اند همگي ما بالاترين ميزان امنيت در كل دنيا را تجربه مي كنيم ، چرا كه حوادث ماههاي اخير كاملا نشان داده كه هيچكدام از ساير كشورهاي دنيا حتي در قلب اروپا و آمريكا نمي توانند احساس امنيت كامل داشته باشند .

اگر چه بررسي چنين موضوع بسيار مهمي جاي بحثهاي مفصل از جنبه هاي گوناگون دارد وليكن ما بصورت بسيار مختصر به برخي از اين عوامل اشاره مي كنيم .

قطعا در اين ميان سيستمها و دستگاههاي امنيتي قوي با اتكاء به امدادهاي غيبي الهي و مددجويي از عنايت بي دريغ آقا امام زمان مهمترين نقش را ايفا كرده و مي كنند ولي عوامل ثانوي ديگري نيز مي توانند در اين مهم نقش داشته باشند .

امروزه تقريبا بر همگان آشكار شده كه داعش و گروههايي از اين دست ساخته و پرداخته قدرتهايي همچون آمريكا و صهيونيست و امثالهم هستند كه به عنوان ابزاري در دست آنها در جهت تامين منافع بكار مي روند و از حمايت مستقيم و غير مستقيم آنان برخوردارند .

چيزي كه امروزه بر دشمنان ما و قدرتهاي بزرگ كاملا اثبات و پذيرفته شده توان دفاعي و مقابله جمهوري اسلامي ايرانست ؛ و از سويي آنان اين نكته مقام معظم رهبري را كاملا آويزه گوش كرده اند كه " دوره بزن در رو گذشته است ؟! " .

در شرايطي كه افراد تبعه كشورهاي اروپايي و برخي ديگر كشورها پس از شسستشوي مغزي و آموزشهايي كه در گروههاي تكفيري ديده اند در بازگشت به كشورهاي خود عملياتهاي تروريستي را طراحي و اجرا مي كنند ، هم سران اين گروهها و هم سران برخي قدرتهاي جهاني به عنوان پديدآورندگان و حاميان اين گروهها به خوبي دريافته اند كه هر گونه اقدام و حتي نگاه شيطاني به سرزمين مقدس ايران ممكن است حتي به نابودي كامل و محو آنها از صفحه روزگار منجر شود .

تا فرداهايي بهتر                                                             

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا