رسانه صهیونیستی نوشت: آمریکا با داشتن هواپیماهایی با قابلیت حمل بمب‌های بتن شکن مي‌تواند اسرائیل را برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران کمک کند.

وبگاه صهیونیستی «آلگماینر» در مطلبی با عنوان «برجام از ساخت بمب اتمی ایران جلوگیری نکرد» نوشت: ایران و گروه «1+5» توافقی را در 14 جولای 2015 امضا کردند. ایران براساس این توافق توانایی خود برای تولید سلاح اتمی را حفظ کرده و این کشور حتی موشک‌های دوربرد زمین به زمین با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای (ادعای دروغین) را نیز آزمایش کرده است.
سران ایران نیز با وجود توافق، همچنان بر دشمنی با اسرائیل تاکید دارند و رهبر ایران در 3 ژوئن آمریکا، انگلیس و اسرائیل را دشمنان اصلی این کشور نام نهاد.
الگماینر در ادامه با اشاره به احتمال صبر تل‌آویو تا تعیین دولت بعدی آمریکا به گزینه دیگری اشاره کرد نوشت: نیروی هوایی اسرائیل در ژوئن 2016 به طور رسمی اولین جنگنده «اف-35» را که قادر است به خاطر رادارگریز بودنش به زیر ساخت‌های هسته‌ای ایران حمله کند،از آمریکا دریافت کرد. اسرائیل اینک جنگنده‌های «اف-15» و «اف-16» را نیز برای ماموریت‌های مسافت طولانی دارد اما مشکل اینجاست که عمق تاسیسات ایران چون فردو در 250 پایی اعماق زمین است و دیگر این که این جنگنده‌ها فاقد قدرت کافی برای حمل بمب‌های بزرگ هستند.

این وبگاه صهیونیستی در خاتمه نوشت: آمریکا تنها کشوری است که هواپیماهایی با قابلیت حمل بمب‌های بتن شکن (MOP) دارد و اسرائیل هم نیاز به این بمب‌ها و هواپیماها برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است. اسرائیل مي‌تواند بدین شکل ایران را از ساخت سلاح اتمی باز دارد. بنابراین اسرائیل نیازمند حمایت آمریکا و دیگران است زیرا یک سال بعد این توافق دیگر بزرگ به نظر نمي‌رسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا