رییس حوزه هنری یزد گفت: نخستین جشنواره استانی طنز مکتوب «قند شکن» شهریورماه با حضور شاعران، طنزپردازان و فعالان حوزه شعر و ادب استان در یزد برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: رییس حوزه هنری استان یزد از برگزاری نخستین جشنواره استانی طنز مکتوب با عنوان «قند شکن» به منظور شناسایی و معرفی استعدادهای ادبی و طنزپردازان جوان یزدی خبر داد و گفت: این جشنواره نیمه دوم شهریورماه امسال در یزد برگزار خواهد شد.
محمد صادق کوچک زاده افزود: این جشنواره در بخش‌های شعر و نثر و با موضوعات فضای مجازی (مزایا، معایب، فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، اخلاق در دنیای مجازی، تأثیر فردی و اجتماعی آن و ...)، گویش محلی و موضوع آزاد برگزار می‌شود.
وی با اشاره به نبود محدودیت در ارسال گونه‌های مختلف شعر شامل؛ شعر نو (نیمایی و آزاد)، شعر کلاسیک و ترانه اظهار داشت: در بخش نثر نیز قالب‌های داستان کوتاه، داستانک (مینی‌مال) و کاریکلماتور پذیرفته می شود. همچنین حضور همزمان اثر در تمامی موضوعات بلامانع و محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد.  
رییس حوزه هنری یزد شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های ادبی استان در عرصه طنز، نشان دادن مزایا، معایب، فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی به زبان طنز، پرورش و حمایت از طنزپردازان خلاق، ایجاد فضای همدلی، نشاط و امید در جامعه با بهره‌گیری از طنز به عنوان زیباترین قالب برای انتقال پیام‌، ترویج باید‌های سبک زندگی اسلامی – ایرانی با زبان کنایه و طنز و شوخ‌ طبعی را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.
شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان به طنز مکتوب می‌توانند آثار خود را تا 15مردادماه به نشانی www.artyazd.ir  (بخش آفرینش های ادبی) ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 36231400 داخلی 25 تماس بگیرند.
در آیین اختتامیه جشنواره با اهدای جوایز نقدی، تندیس و لوح تقدیر از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.
برگزاری کارگاه‌های تخصصی طنز با حضور طنزپردازان مطرح کشور از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.
جشنواره طنز «قند شکن» با مشارکت حوزه هنری استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد و صدا و سیمای مرکز یزد برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا