یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزدرییس پلیس فتا استان گفت: شهروندان مراقب هک شدن وای فای خانگی خود توسط سارقان سایبری باشند.

سرهنگ "حسین رضایی" رییس پلیس فتا استان یزد در مصاحبه با واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا :، گفت: استفاده از اینترنت آسیب ها و خطراتی را برای جامعه ایرانی به همراه دارد و به جرات می توان گفت که هر آسیب اجتماعی که در فضای فیزیکی وجود دارد نمونه پیشرفته تر آن در فضای مجازی در حال انجام است.

سرهنگ حسین رضایی تصریح کرد: به دلیل حرفه ای بودن سارقان سایبری شهروندان باید مراقب هک شدن وای فای خانگی خود باشند و هر چند وقت نسبت به تغییر رمز آن اقدام کنند تا از گزند مجرمان در امان باشند.

وی افزود: سایت پلیس فتا که همزمان با آغاز فعالیت این پلیس کارش را به صورت رسمی آغاز کرده با قرار دادن اخبار اقدمات پلیس فتا، هشدارهای اینترنتی را برای استفاده ایمن از فضای مجازی قرار داده است. این سایت علاوه بر اطلاع رسانی سعی کرده با ارایه اطلاعات مختلف آموزشی و هشداری با تمامی اقشار استفاده کننده از اینترنت ارتباط برقرار کرده و آنها را از خطرات موجود در این فضا آگاه کند.

سرهنگ رضایی اذعان کرد: افرادی که بیشترین استفاده از اینترنت و فضای مجازی را دارند می توانند با مراجعه به این سایت از قسمت آموزش، اطلاع رسانی و قوانین و مقررات برای افزایش آگاهی خود در مورد نحوه استفاده ایمن از فضای مجازی استفاده کنند. همچنین در این سایت آخرین روش های استفاده شده از مجرمان نامریی قرار داده شده تا کاربران بتوانند با فراگیری آنها درصد گرفتار شدن در دام سودجویان سایبری را به صفر برسانند.

رییس پلیس فتا استان یزد در پایان از امکان جدید پلیس فتا برای مشاوره رایگان شهروندان خبر داد و گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی در خصوص جرایم سایبری و آگاه سازی با شماره تلفن های 2183712 و 2183749 آماده پاسخگوی به شهروندان می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا