دادستان شهرستان تاريخي ابرکوه گفت: دستگاه هاي قضايي با هرگونه نقض قوانين و مقررات اعلام شده از سوي ميراث فرهنگي در بافت تاريخي و ثبتي ابرکوه برخورد خواهند نمود.

به گزارش روابط عمومي، امورفرهنگي و اجتماعي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد، در خصوص پيگيري تخريب بخشي از حصار تاريخي بافت ثبتي شهر تاريخي ابرکوه جلسه اي اضطراري با حضور فرماندار شهرستان ابرکوه، دادستان شهرستان، مسول واحد حقوقي اداره کل استان، سرپرست اداره ميراث فرهنگي ابرکوه، اعضاي شوراي شهر، شهردار و ديگر مسئولين شهر تاريخي ابرکوه در دفتر فرماندار اين شهرستان برگزار شد.

در اين جلسه تخريب بخشي از حصار تاريخي بافت ثبتي شهر تاريخي ابرکوه مورد بررسي قرار گرفت.

منيژه جعفري مسئول واحد حقوقي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد در اين جلسه به تشريح قوانين و مقررات بافت هاي ثبتي به ويژه بافت ثبتي شهر تاريخي ابرکوه پرداخت و برخورد قانوني با متخلفان را خواستار شد.

کرباسي، سرپرست اداره ميراث فرهنگي شهر تاريخي ابرکوه نيز در اين جلسه بر لزوم حفظ بافت تاريخي و ارزشمند ابرکوه تاکيد کرده و خواستار تلاش همه جانبه براي جلوگيري از اينگونه تخريب ها شد.

وي از شهردار و اعضاي شوراي شهر و مسئولان ادارات و ارگانهاي دولتي شهرستان خواست تا در انجام اين مهم با اداره ميراث فرهنگي شهرستان همکاري و همياري کنند و خدمات رساني در چارچوب قوانين ميراث فرهنگي به ساکنان بافت تاريخي را در اولويت قرار دهند.

دادستان شهر تاريخي ابرکوه نيز در اين جلسه با برشمردن اهميت بافت تاريخي و همچنين مشکلات حفظ و نگهداري و پاسداري از اين بافت ارزشمند، از مسئولان ارگانها و ادارات دولتي شهرستان خواست تا با اداره ميراث فرهنگي شهرستان کمال همکاري را داشته باشند.

علي دشتکيان ضمن تشريح برخي از موارد قانون مجازات اسلامي از اعضاي شوراي شهر و شهردار ابرکوه خواست ضمن ارشاد و راهنمايي مردم ساکن بافت تاريخي به رعايت ضوابط و مقررات حاکم بر بافت تاريخي ايشان رابه رعايت اين قوانين ملزم نمايند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا