مشارکت خود جوش جمعی از دانشجویان علاقه مند به ثبت جهانی بافت تاریخی جهت رنگ آمیزی دربهای منازل مسکونی، واقع در بافت تاریخی.

مشارکت خود جوش جمعی از دانشجویان علاقه مند به ثبت جهانی بافت تاریخی جهت رنگ آمیزی دربهای منازل مسکونی، واقع در بافت تاریخی.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، این روزها شور و هیجان خاصی در بافت تاریخی شهر یزد موج می زند، چراکه زمان بازدید ارزیابان یونسکو برای ثبت بافت تاریخی هرلحظه نزدیکتر می شود. بنابراین ارگانهای مختلفی از جمله بخشهای مختلف اداره کل میراث فرهنگی استان یزد تلاش مضاعفی را برای به ثمر رسیدن این امر در پیش گرفته اند.

اما به جز ارگانهای دولتی هستند علاقه مندان و فعالینی که به صورت خود جوش برای ثبت جهانی بافت این شهر تلاش می کنند و سعی در بهینه سازی سیمای این شهر تاریخی دارند. از جمله این علاقه مندان را می توان  گروهی از دانشجویان فعال در عرصه میراث فرهنگی نام برد که بدون هیچ چشم داشتی با هماهنگی پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی شهر تاریخی یزد به رنگ آمیزی درب های منازل مسکونی بافت تاریخی می پردازند تا سیمای بهتری به بافت تاریخی بدهند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد ضمن تقدیر از این عمل شایسته، ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی مردم یزد به ویژه ساکنان بافت تاریخی و علاقه مندان به میراث فرهنگی به زودی شاهد ثبت جهانی این بافت ارزشمند خواهیم بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا