سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد در شورای فرهنگی عمومی شهرستان ابرکوه با تشریح فعالیت‌های فرهنگی این جمعیت برای جوانان، از توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ، «عباس احدپور» در این جلسه با اشاره به مباحث و مسائل فرهنگی جامعه اظهار کرد: قطعا ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی، آداب و معاشرت صحیح زیستن بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه را جمله آسیب‌های اجتماعی طلاق و اعتیاد را کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به نقش دستگاه‌های فرهنگی در شناسایی و ارائه راهکار برای حل مشکلات فرهنگی جامعه، بر ضرورت آموزش حجاب و عفاف، تسهیل ازدواج، آموزش نه گفتن به جوانان در مواجه با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد را راهکار مناسبی برای کاهش مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی استان دانست.

امام جمعه شهرستان ابرکوه هم در این مراسم بر ضرورت تمرکز فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان بر روی جوانان تاکید کرد و گفت: باید برای حل مشکلات فرهنگی تدابیر مناسبی اندیشیده شود.

«حجت الاسلام حسینی» افزود: بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه با توجه به فرهنگ و نیازهای فرهنگی جوانان، حل می‌شود و نقش هلال احمر به عنوان یکی از دستگاه‌ها فعال استان در امور جوانان بسیار حائر اهمیت است..

وی ادامه داد: با این شرایط لازم است که به جمعیت هلال احمر استان به عنوان تافته جدا بافته نگاه شده و با حمایت‌های همه جانبه ، فرصت فعالیت‌های فرهنگی را برای این جمعیت ایجاد کرد.

فرماندار ابرکوه هم در این مراسم به حوادث طبیعی و غیرطبیعی که در شهرستان ابرکوه رخ می‌دهد، اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر استان در مدیریت و مقابله با این حوادث، به ویژه حوادث جاده‌ای، نقش اساسی بر عهده دارد.

«سیدنبی رسولی » در ادامه جلسه به بیان فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به عنوان متولی امدادرسانی در حوادث و سوانح پرداخت و گفت: ضروری است که برای ارتقای کیفیت خدمات جمعیت هلال احمر استان، تعاملات با دستگاه‌های اجرایی تقویت شود.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا