کارگردان و مستند سازی مطرح کشور در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره های ورزشی گفت: در کشوری که ورزش تبلیغ نشود فرهنگ و هویت افراد آن جامعه معادل خمودگی و اعتیاد است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، رهبر قنبری کارگردان، مستند ساز ، نویسنده و تدوینگر ایرانی متولد سال ۱۳۴۰ در شهر اردبیل است.

قنبری فعالیت سینمایی را از سال ۱۳۶۶ با کارگردانی فیلم کوتاه آغاز کرد. از فعالیت‌های دیگر وی می‌توان به تدریس در انجمن سینمای جوانان، نگارش فیلمنامه و تلویزیون اشاره کرد. او در سال ۱۳۷۹ با نویسندگی و کارگردانی فیلم «پرنده باز کوچک» به جمع کارگردانان سینمای ایران پیوست.

فیلم‌های قنبری در جشنواره‌های جهانی و کشوری حضور داشت که موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم برای «پرنده باز کوچک» در فستیوال المپیای یونان ، دریافت جایزه بهترین موسیقی فیلم برای «پرنده باز کوچک» در جشنواره مذهب امروز ایتالیا،دریافت جایزه بهترین کارگردانی برای «او» از جشنواره فیلم فجر و جایزه بهترین فیلم از جشنواره مذهب امروز ایتالیا ، پروانه زرین بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کودک همدان برای فیلم «و کسی در راه است» ۱۳۸۸و دریافت جایزه بهترین فیلمنامه برای ( روییدن در باد) در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان 1392 شده است.

رهبر قنبری همچنین مدرس ورکشاپ کارگردانی فیلم های مینیمال جشنواره ملی فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش نیز بود که به همین منظور از وی در خصوص برگزاری این جشنواره پرسیدیم.

رهبر قنبری در گفتگو با سایت جشنواره ملی فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش گفت: جوانان باید به سمت ورزش قهرمانی و حتی به ساده ترین شکل در بدن سازی حضور فعال داشته‌باشند و باید تشویق و ترغیب شوند و در این صورت است که پناه به گوشه گیری، توهم و اعتیاد نمی برند.

وی  در خصوص برگزاری کارگاه های آمادگی پیش از جشنواره  افزود: کارگاه های فیلمسازی ضمن آموختن تکنیک کلی فیلم در موضوع خاص به آموزش شیوه های تأثیرگذار ی بهتر فیلم هم می پردازند تا یک فیلم کوتاه مفاهیم مربوط به پزشکی و ورزش، هنر و ورزش و فن و ورزش را انتقال دهد.

این کارگردان مطرح کشور اظهار داشت : از وظایف اولیه کارگاه های این جشنواره آموزش نحوه آمیختن ورزش با جسم و روح از طریق شیوه های سینمایی است.  

قنبری به عنوان یکی از مربیان کارگاه فیلمسازی جشنواره ملی فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش در یزد،افزود: سعی کردیم در این کارگاه که اتفاق خوبی هم بود بیشتر به عملگرایی بپردازیم چراکه با وجود گسترش اینترنت و فضای مجازی وارد شدن به جزییات تئوری ضرورتی ندارد.

وی در خصوص تاثیر هنر در انتقال مفاهیم و توسعه ورزش گفت: هنر درست و غلط جامعه را به ما می‌نمایاند و هر گاه هنرمندانه ورزش را تبلیغ کنیم جامعه از سستی و اعتیاد و فرهنگ ضعیف دور خواهد شد و در صورت تداوم این اتفاق در سینما جوانان کمتر به اعتیاد پناه می برند و بیشتر به ورزش ترغیب می شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا