مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد یکی از رسالت‎‎های مورد تاکید این اداره کل را ترویج فرهنگ ورزش کردن در بین خانوارهای یزدی خواند و اعلام کرد: در حال حاضر 20 درصد جمعیت استان به فعالیت‎‎های ورزشی می‎‎پردازند که شش درصد این جمعیت ورزشکاران سازمان یافته هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، مسعود شریعتی" در جمع اهالی رسانه ورزش را دارای وجه مشترک با رسانه خواند و تصریح کرد: ورزش همانند رسانه‎‎ها یک برند خوب برای معرفی و تبلیغ صنایع محسوب می‎‎شود به طوری که در کشورهای توسعه یافته جایگاه رسانه‌‌ها و ورزش تا حدی به هم نزدیک است که گاهاً تفکیک‌ناپذیر است و امیدواریم ورزش در کشور ما نیز چنین جایگاهی برای ورزش تبیین و معرفی شود.

وی رسالت وزارت ورزش و جوانان را توسعه سلامت جامعه از طریق ورزش همگانی و پرورش استعدادهای ورزشی در قالب ورزش قهرمانی خواند و اظهار کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته نیز تلاش شده تا این رسالت‎‎های واقعی در جهت ترویج فرهنگ ورزش در بین خانواده‎‎های یزدی و ارتقای جایگاه قهرمانان ورزشی استان به انجام برسد و در این خصوص اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

شریعتی با اشاره به فعالیت 62 هزار ورزشکار سازمان یافته استان یزد در 323 هیات ورزشی سراسر استان در سال گذشته و رشد خوب این آمار در چهار ماهه نخست امسال، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قریب شش درصد جمعیت استان به صورت سازمان یافته و 14 درصد نیز به صورت غیرسازمان یافته به ورزش می‌‌پردازند.

وی افزایش تعداد تیم‎‎های یزدی حاضر در لیگ‎‎های کشوری از 30 تیم به بیش از 85 تیم ورزشی را طی دو سال گذشته بی‎‎سابقه در ورزش استان خواند و تصریح کرد: خوشبختانه براساس آمایش سرزمین این تیمهای ورزشی که در رده‎‎های سنی و رشته‎‎های مختلف ورزشی در بخش آقایان و بانوان فعالیت می‌‌کنندریال متمرکز در مرکزاستان نیستند و اکثر شهرستان‌‌های یزد دارای نماینده در لیگ‎‎های کشوری هستند.

به گفته‎‎ی مدیر کل ورزش و جوانان استان، در سال گذشته 87 ورزشکار زن و 289 ورزشکار مرد استان موفق به کسب 376 مدال کشوری شده‎‎اند.

وی همچنین اعلام کرد: ورزشکاران استان علاوه بر کسب هفت مدال جهانی، 9 مدال در بخش بانوان و 58 مدال در بخش آقایان از رقابت‎‎های آسیایی برای استان به ارمغان آورده‎‎اند.

این مسئول به میزبانی 15 دوره مسابقات کشوری در بخش بانوان و 138 میزبانی در بخش آقایان در استان یزد اشاره کرد.

شریعتی به افزایش سازمان‎‎های مردم نهاد استان از 13 سمن به 42 سمن از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون اشاره کرد و از اقدامات صورت گرفته در بخش جوانان، سازماندهی امور جوانان، تشکیل ستاد جوانان در استان و شهرستانها، پیگیری امور جوانان اعم از فضای مجازی، مسکن، ازدواج و مشاوره جوانان و تلاش برای حضور بیشتر و فعالانه جوانان در بعهده گرفتن امور جوانان را یادآور شد.

وی همچنین برگزاری نمایشگاه‎ها، جشنواره‎‎ها، مسابقات و کارگاه‌‌های آموزشی و مراسم‎‎های مختلف و نیز برگزاری 80 برنامه توسط سمن‎‎های فعال استان را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان برشمرد.

سکاندار ورزش یزد سرانه فضاهای سرپوشیده استان تحت مدیریت اداره کل ورزش و جوانان استان را 61 سانتی‎‎مترمربع به ازای هر نفر خواند که به احتساب سایر فضاهای ورزشی سرپوشیده استان به 86 سانتی‎‎مترمربع می‎‎رسد.

وی گفت: متاسفانه به دلیل عدم آمایش سرزمین در ایجاد فضاهای ورزشی در استان عدالت رعایت نشده به نحوی که مرکز استان با وجود 600 هزار نفر جمعیت از مجموع جمعیت یک میلیون نفری استان دارای 22 سانتی مترمربع سرانه فضای ورزشی است.

وی میراث دولت گذشته را 77 طرح ورزشی نیمه تمام در استان ذکر کرد و گفت: استان یزد اولین استانی بود که 53 طرح نیمه تمام ورزشی را برای واگذاری به بخش خصوصی اعلام کرد و امروز علاوه بر بهره‎‎برداری از 17 طرح ورزشی، 21 طرح ورزشی توسط خیرین استان در حال ساخت است.

وی درآمد امکانات ورزشی استان را در سال 92 کمتر از 450 میلیون تومان بیان کرد و افزود: این رقم در پایان سال گذشته یک میلیارد و 250 میلیون تومان بوده که به خزانه دولت واریز و خوشبختانه تمام مجدداً به استان بازگشته و صرف توسعه ورزش استان شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 267 میلیون تومان از سوی وزارت ورزش و جوانان به استان اختصاص یافته ولی تا پایان سال 900 میلیون تومان از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان که از درآمدهای اختصاصی(خیرین و سایر) بوده ، به هیات‎‎های ورزشی استان تخصیص یافته است.

شریعتی در پایان با اشاره به آماده بهره برداری بودن پنج طرح ورزشی استان برای هفته دولت، اظهار کرد: سیاست اداره کل ورزش و جوانان در سالهای اخیر تکمیل کامل این طرح‏‏ها و حواشی آنهاست لذا در نظر داریم که در دهه فجر امسال آنها را افتتاح کنیم ولی با این وجود در هفته دولت شاهد بهره برداری از اولین خانه جوان استان با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان و مسئولان ارشد استان خواهیم بود.

گفتنی است؛ در پایان این نشست خبری بمناسبت روز خبرنگار، از خبرنگاران ورزشی استان نیز تجلیل شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا