استاندار یزد یکشنبه شب 31 مردادماه در نشست خبری با اهالی رسانه استان گفت: در هفته دولت 475 پروژه با اعتبار 4هزار و 500 میلیارد ریال در استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،  نشست خبری استاندار یزد به مناسبت هفته دولت با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون  هماهنگی امور عمرانی استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، مدیرکل حوزه استاندار، مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری، خبرنگاران و اهالی رسانه استان در تالار اندیشه استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه ضمن تبریک هفته دولت بیان کرد: هفته دولت تبلور مدیریت و خدمتگذاری از یک سو و قدرشناسی و همراهی مردمی از سوی دیگر است که باید با گرامیداشت یاد تمام شهدای اسلام و الگوسازی از شخصیت ارزشمند شهیدان رجایی و باهنر با همکاری و همراهی یکدیگر برنامه های موثری را اجرا کنیم.
«سیدمحمد میرمحمدی» گفت: هفته دولت باید هفته ای باشد که فرآیند پیوستگی و همبستگی دولت و ملت را نشان دهد زیرا دولت خود برآمده از اراده مردم است بنابراین این هفته متعلق به مردم می باشد.
میرمحمدی افزود: خدمتگذاران مردم باید در این هفته گوشه ای از خدمات و برنامه های خود را بیان کنند تا با هم نظری و هم فکری سرمایه های اجتماعی نقاط قوت و ضعف برنامه ها مشخص شود و در نهایت  بتوانیم برای آینده تصمیم و برنامه های بهتری را ارائه کنیم.
استاندار یزد ادامه داد: 336 پروژه عمرانی که 68 مورد از این پروژه‌ها ملی و 279 مورد نیز استانی می باشد از  مهم‌ترین پروژه هایی است که در هفه دولت افتتاح و به  بهره‌برداری می رسد.
وی افزود: این پروژه ها در موضوعات مختلفی چون شهرک های حمل و نقل ، آب و فاضلاب شهری و روستایی، گازرسانی، برق رسانی، راه و شهرسازی، مبلمان و بهسازی شهری ، کشاورزی و دامپروری، نهال کاری و تولیدات گلخانه ای، طرح های روستایی، زیرساخت های ورزشی، احداث مدارس و آموزشگاه و پروژه‌های گردشگری با سرمایه ای بالغ بر 310 میلیارد تومان صورت پذیرفته است.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: در بخش پروژه های صنعتی و معدنی بخش خصوصی نیز از 13طرح صنعتی و معدنی با هزار و 240میلیارد ریال اعتبار به مناسبت هفته دولت افتتاح و بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: 17 پروژه متعلق به بخش خصوصی شامل توربین‌های گازی، واحدهای تولید سرامیک و کاشی، سازه‌های سبک، تولید آرد و پودر ژله  نیز در این هفته افتتاح می شود.
میرمحمدی افزود: 115طرح مخابراتی با 105میلیارد ریال و 11طرح  در بخش ساماندهی اتباع خارجی با 50میلیارد ریال اعتبار برای پیشبرد فعالیت های گازرسانی، آب رسانی،مدرسه و  بهداشت از برنامه های دیگر این هفته می باشد.


تامین آب شرب و مدیریت مصرف آب کشاورزی


استاندار یزد بیان کرد: برای تامین و انتقال آب شرب به استان روال قانونی و مطالعات امکان سنجی صورت پذیرفته و در حال حاضر بررسی وضعیت فرسودگی لوله های انتقال آب در حال بررسی و انجام اقدامات موثر است.
میرمحمدی ادامه داد: در استان توسعه سطح زیر کشت از نظر کمی متوقف و توسعه کیفی مدنظر قرار گرفته و از سوی دیگر فرهنگ سازی و دوره های آموزشی با هدف مشارکت کشاورزان برای جلوگیری از هدر رفت آب انجام شده است.
وی با اشاره به تشکیل 14 گروه بازرسی مزارع و کنترل منابع آب کشاورزی گفت: در بخش منابع آب کشاورزی مجموع اقداماتی از جمله پلمپ 122 حلقه چاه غیرمجاز، برخورد قانونی با 52 حلقه چاه، نصب هزار و 19 کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها  که در مجموع 500 هزار مترمکعب در مصرف آب در استان  صرفه‌جویی شده است.
الگوی کشت کم آب خواه، توسعه کشت گلخانه ای، شیوه های آبیاری قطره ای و انتقال آب با لوله، بهسازی و به‌زراعی ، احداث مخازن ذخیره آب و تشکیل کمیته های پایش آب توسط کشاورزان از دیگر اقداماتی بود که استاندار یزد در بحث مدیریت آب کشاورزی استان بیان کرد.


ظرفیت سازی با هدف ساماندهی بافت تاریخی


عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به ظرفیت های موجود در بافت تاریخی استان یزد گفت: ظرفیت سازی و اقداماتی از جمله بازسازی اماکن و خانه های تاریخی، ایجاد شرایط سرمایه گذاری و تقویت کاربری متناسب با شرایط این منطقه عواملی هستند که رونق مناطق تاریخی یزد را به همراه داشته است.
میرمحمدی ادامه داد: نسبت به  توسعه صنعت توریسم در یزد خوشبین هستیم و  اگر این موضوع مورد پذیرش جامعه قرار گیرد با مدیریت رفتار اسلامی و برخورد محترمانه اجتماعی صنعت توریسم تقویت می شود و می توانیم با اقدام موثر در موضوعات فرهنگی تاثیرگذار باشیم و نگران انتقال برخی فرهنگ های نامناسب دیگران به جامعه نباشیم.
استاندار یزد در زمینه ظرفیت سازی توسعه گردشگری گفت: هفت مورد هتل چهار و پنج ستاره، 47 مورد اقامتگاه، 30 مورد بومگردی مورد بهره برداری و در دست اجرا می باشد که در این زمینه 130 مورد تقاضا نیز وجود داشته است.
وی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در پارک علم و فن آوری به عنوان مراکز تولید فکر و ایده می توان تخصص ایده را تقویت و از فرصت های جدید برای توسعه استان و گردشگری بهره مند شد.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز فعالیت ها در زمینه تمرکززدایی از مرکز یزد به فرمانداری ها اختیارات لازم داده شد تا بتوانند تصمیمات لازم را برای توسعه شهرستان ها اتخاذ کنند.
در ابتدای این نشست خبری خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی استان سوالات خود را درباره دستاورد و اقدامات دولت تدبیر و امید در استان یزد مطرح کردند و به بیان دیدگاه های خود در رابطه با مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استان پرداختند.
گفتنی است در پایان این نشست خبری از کتاب « ارمغان تدبیر » که حاوی گزارش عملکرد و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان یزد است و پوستر هفته دولت با عنوان « اقدام و عمل ملت دولت، امیدوار و استوار » رونمایی و نسخه‌ای از کتاب ارمغان تدبیر توسط استاندار به خبرنگاران و اهالی رسانه استان تقدیم شد.


پایان بخش اول نشست خبری استاندار یزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا