رییس پژوهشکده معماری بومی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد اعلام کرد: زمان برگزاری دومین جشنواره بازرویش معماری گلین از شهریورماه به آبان‌ماه سال جاری تغییر کرد.

دکتر نریمان فرحزا با اعلام این خبر گفت: پژوهشکده معماری بومی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد برای همکاری با کرسی معماری گلین یونسکو، قرار بود دومین جشنواره بازویش معماری گلین را در شهریورماه جاری در مهمانشهر شهرستان میبد استان یزد برگزار کند، که زمان برگزاری آن به آبان ماه 95موکول شد.

به گفته وی این جشنواره با موضوعاتی همچون حفاظت، مرمت و احیا واحد های بافت قدیم و ساخت سازه‌های ارتقا یافته گلین و آشنایی با صنایع دستی و بوم شناسی شهرستان میبد برگزار می‌شود.

وی افزود: دومین جشنواره گل آفرین نیز در قالب این جشنواره بر گزار می‌شود.

وی گفت: در برگزاری این جشنواره مراکز دانشگاهی و علمی داخلی، دانشگاه آیدین استانبول، فرمانداری میبد، اداره میراث فرهنگی و پایگاه پژوهشی و شهرداری میبد همکاری دارند.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایتhttp://varc. yard. ac. ir مراجعه کنند.

دومین جشنواره بازرویش معماری گلین از سوی پژوهشکده معماری بومی دانشکده هنر و معماری با هدف جلب توجه عموم به ویژگی‌ها و مزایای فناورانه و زیست محیطی این معماری و با حضور متخصصان و اصحاب فن از سراسر کشور و سازمان‌های بین‌المللی در شهرستان میبد برگزار می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا