مانور مشترک اطفای حریق مخزن محتوی فرآورده‌های نفتی با مشارکت دستگاههای امدادی در مرکز انتقال نفت یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، سید جواد میرحسینی معاون امداد و نجات اظهار داشت: این مانور با حضور دستگاه‌های مشارکت کننده از جمله هلال احمر، مدیریت بحران استانداری، سازمان آتش نشانی، مرکز فوریت‌های پزشکی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی،  شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه جنوب شرق کشور برگزار شد.

وی گفت : قبل از برگزاری مانور ، همه دستگاه‌های حاضر در این مانور با شرح وظایف و چگونگی حضور در صحنه و انجام امور مربوطه آشنا شدند.

میرحسینی در ادامه افزود: سناریوی این مانور امدادی با اعلام درخواست کمک از سازمان‌ها از طریق سامانه‌های 110 ، 112 ، 115 ، 125 و دستگاه‌ها اعلام شد و با توجه نوع حریق، یک دستگاه آمبولانس به همراه یک تیم عملیاتی امداد و نجات پیش بیمارستانی 4 نفره، یک تیم اسکان 4 نفره با 2 دستگاه چادر امدادی و خودرو پیکاپ و یک دستگاه خودرو فرماندهی تویوتا هایلوکس از سوی جمعیت هلال احمر در مانور شرکت داده شد.

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پایان افزود : برپایی چادر توسط تیم اسکان اضطراری هلال احمر در منطقه تعیین شده، انتقال صحیح مصدومین از محل حادثه به داخل آمبولانس و چادر امدادی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان در این مانور بود.

بعد از برگزاری این مانور، جلسه تحلیل و بررسی مانور با حضور دستگاه‌های حاضر در مانور، در دفتر رئیس مرکز انتقال نفت یزد برگزار و نقاط ضعف و قوت آن مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

« پرویز شیاسی» مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه جنوب شرق کشور در این جلسه، با تقدیر از تلاش‌های دستگاه‌های شرکت کننده در مانور، از جایگاه و اهمیت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه جنوب شرق ، مواردی را اشاره و سپس به بیان نکاتی در خصوص حادثه خیزی و پر خطر بودن این شرکت و مشکلات آن پرداخت .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا