معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری با اهالی رسانه استان با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید از اجرای برنامه ها و اقدامات تبلیغاتی به شدت پرهیز می‌کندگفت: بزرگ ترین دستاورد دولت تدبیر و امید خدمت صادقانه به مردم بوده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، عصر پنج شنبه چهارم شهریورماه نشست خبری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با خبرنگاران و اهالی رسانه استان با حضور استانداریزد، مدیرکل حوزه استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مشاوراستاندار و مدیر روابط عمومی استانداری در سالن کنفراس سازمان برنامه و بودجه استان برگزار شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این نشست خبری که به صورت زنده از شبکه تابان پخش می شد، ضمن تبریک هفته دولت و ابراز خرسندی از حضور در استان یزد بیان کرد: این هفته، هفته پاسداشت شهیدان دولت، شهید رجایی و شهید باهنر است  و امیدواریم با ادامه راه این شهیدان والامقام در مسیر اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب گام برداریم.
 «محمدباقر نوبخت» با اشاره به دیدار روز گذشته رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری در دیدار اعضای گفت: رهبر فرزانه انقلاب با تایید عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران، طرف غربی را غیرقابل اعتماد دانستند و خواستار شدند تا دولت یازدهم تا آخرین روز خدمت، وظایفی را که در قبال رای مردم بر عهده گرفته است به نحو شایسته انجام دهد.
سخنگوی دولت ادامه داد: مردم بهترین داور برای تشخیص این هستندکه دولت تدبیر و امید در عمل به وعده های داده شده موفق عمل کرده است یا خیر و انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز نشان داد که مردم به دنبال تشکیل مجلسی هستند که به جای کارشکنی، با دولت برای پیشبرد امور کشور تعامل می کند.
نوبخت افزود: دولت یازدهم با وجود تنگناهایی که به دلیل تحریم های ظالمانه با آن مواجه بود و باعث کاهش درآمدهای نفتی و محدودیت منابع مالی کشور شد، نرخ تورم را از بالای 40 درصد در شهریور ماه سال 92 به زیر 9 درصد و نرخ رشد اقتصادی کشور را از منفی شش و 8 دهم درصد به روند مثبت چهار و 4 دهم  درصد رساند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: با وجود تمامی سختی های ناشی از تحریم ها تراز تجاری صادارات و واردات کشور پس از مدت ها مثبت شد و در سال جاری یک میلیارد دلار میزان صادرات غیرنفتی کشور از واردات پیشی گرفت.
وی گفت: بر اساس آمار سازمان سرمایه گذاری خارجی از اواخر دی ماه سال 94 تا کنون 66 طرح با سرمایه گذاری 5 میلیارد و 200 میلیون دلار از سوی سرمایه گذاران خارجی در کشور ثبت شده که این آغاز حرکتی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و از نتایج آشکار به فرجام رسیدن برجام است.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: بر اساس اهداف قانون هدفمندسازی یارانه ها، 50 درصد یارانه های پرداختی برای خانوارها، 30 درصد برای صنعت و 20 درصد دیگر برای خزانه کشور پیش بینی شده بود اما همه ارقام پیش بینی شده از محل افزایش قیمت ها برای یارانه خانوارها پرداخت شد و علاوه بر آن هر ماه 11 هزار و 300 میلیارد تومان نیز از اعتبارات خزانه عمومی برای پرداخت یارانه خانوارها برداشت شده است.
نوبخت با اشاره به ادعاها و وعده های برخی افراد مبنی بر پرداخت یارانه 250 هزارتومانی گفت: اگر بخواهند این مبلغ را ماهیانه به هر نفر پرداخت کنند باید نرخ ارز چهار برابر و تورم 400 درصد شود و بنابراین شنوندگان چنین ادعاهایی باید تفکر کنند که آیا پرداخت چنین ارقامی امکان پذیر می باشد یا جنبه تبلیغات و عوام فریبی دارد.
معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به  نامتعادل بودن حقوق و دستمزد کارکنان دولت بیان کرد: در برنامه ششم توسعه این موضوع به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است و با توجه به بار مالی که برای دولت به همراه دارد، نمی توان این طرح را یکباره و در یکسال اجرا کرد.


پرداخت صد درصدی یارانه مطبوعات


نوبخت با بیان اینکه دولت یازدهم توجه ویژه ای به رسانه ها و مطبوعات داشته است گفت:پرداخت یارانه مطبوعات را جزو تعهدات غیرقابل بازگشت دولت می دانیم و یارانه مطبوعات برای سال جاری به صورت صد درصدی پرداخت می شود.
سخنگوی دولت ادامه داد: سیاست رسانه ای دولت این است که همۀ سوالاتی را که در اذهان عمومی وجود دارد و تمامی اقدامات دولت را به درستی و با شفافیت به اطلاع مردم برساند و هر هفته مصوبات و تصمیمات مهم دولت از طریق سخنگوی دولت به رسانه ها اعلام می شود و در سایر بخش ها نیز وزارتخانه ها باید پاسخگو باشند که این مهم بر عهده روابط عمومی های هر دستگاه می باشد.

برخورد جدی دولت با مدیران متخلف


نوبخت در رابطه با حقوق های نامتعارف برخی مدیران بنگاه های وابسته به دولت نیز گفت: در این موضوع دولت علاوه بر برخورد جدی با مدیران متخلف و عزل 13 مدیر، با تصویب قانونی از سوی شورای حقوق و دستمزد  هرگونه دریافت بیشتر از 10 میلیون تومان برای کارکنان دولت و سایر بخش ها را ممنوع کرده است تا راه سوءاستفاده های غیرقانونی در این زمینه بسته شود.


بررسی ویژه تامین آب استان یزد در دستور کار قرار دارد


معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با برنامه دولت تدبیر و امید برای تامین آب استان یزد خاطرنشان کرد: تا چند روز آینده نشستی با حضور وزیر نیرو، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار یزد، مسئولان و نمایندگان استان  در سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار خواهد شد که امیدواریم در این جلسه تصمیمات مهمی برای تامین آب استان گرفته شود.
نوبخت ادامه داد: با کارشناسی های انجام شده مشخص گردیده است برای اجرای طرح های انتقال آب به استان یزد با توجه به هزینه های بالای اجرای این طرح، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی اجتناب ناپذیر است که در این زمینه دولت باید دغدغه های سرمایه گذاران را در خصوص بازگشت سرمایه مورد توجه قرار دهد.
وی در رابطه با تدوین سند آمایش سرزمین در دولت تدبیر و امید گفت: برای برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است که هر استان با استفاده از منابع انسانی و ظرفیت های خود این طرح را متناسب با ویژگی های اقتصادی و اجتماعی هر استان تهیه و به سازمان برنامه و بودجه ارائه کند و شایسته است استان یزد بر اساس شاخص های توسعه گام بردارد.
معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان سخنان خود گفت: استان یزد در اسفندماه سال گذشته میزبان رئیس جمهوری بود و در آن سفر مصوب شد که 950 تا 1000 میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی استان هزینه شود که بخشی از این پول مربوط به امسال و بخشی از آن مربوط به سال آینده است و تمام آن تامین اعتبار خواهد شد.

استاندار یزد نیز در این نشست خبری با تقدیر از فرصت مناسبی که از سوی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برای استان یزد فراهم شده است، گفت: بیانات امیدبخشی از سوی سخنگوی دولت برای استان یزد مطرح شد که آرامش و اعتماد زیادی برای فعالان حوزه تولید و صنعت و تکمیل طرح های عمرانی استان ایجاد کرده است.
«سیدمحمد میرمحمدی» خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده از جمله اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان یزد تحرک قابل توجهی در اجرای پروژه های عمرانی، گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی ایجاد شده است و زمینه خدمت بیشتر برای مردم و موفقیت های بعدی را برای استان امکان پذیر می سازد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا