معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در نماز جمعه یزد با اشاره به وجود امنیت و آرامش کامل در کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری امن در منطقه پرآشوب و همراه با جنگ و خونریزی خاورمیانه است.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، ظهر جمعه پنجم شهریور ماه، نماز جمعه به امامت «آیت‌الله محمدرضا ناصری»، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و هیئت همراه، «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، معاونان و مشاوران استاندار، نمایندۀ مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزۀ استاندار، سرپرست فرمانداری یزد، رئیس سازمان برنامه‌وبودجۀ استان، جمعی از مدیران و مسئولان استان و اقشار مختلف مردم دارالعباده در مسجد ملااسماعیل یزد برگزار شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در نماز جمعۀ یزد بیان کرد: در کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، یمن و حتی ترکیه امنیتی کاملی وجود ندارد و ما باید شکرگزار امنیت و آرامش موجود در کشور باشیم.
«محمدباقر نوبخت» افزود: این امنیت و آرامش کامل را مدیون رهبری‌های مدبّرانۀ مقام معظم رهبری، خدمتگزاران مردم در دولت تدبیروامید، نیروهای نظامی و انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی، بسیج، سپاه و ارتش و سربازان گمنام حضرت امام زمان(عج) هستیم و باید قدردان این عزیزان باشیم.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در حالی‌که کاهش قیمت نفت سبب قطع برخی خدمات در عربستان سعودی شده و ارزش پول ملی برخی کشورها نیز به بیش از نصف کاهش یافته است، قیمت ارز در کشور با رهنمودهای رهبر فرزانۀ انقلاب و تلاش دولتمردان دولت یازدهم با توجه به افت شدید قیمت نفت، مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه ملّت ایران ثبات نسبی دارد.
وی ادامه داد: دولت یازدهم با وجود تنگناهایی که به دلیل تحریم‌ها با آن مواجه بود و باعث کاهش درآمدهای نفتی و محدودیت منابع مالی کشور شد، نرخ تورم را از بالای 40 درصد در شهریور ماه سال 92 به زیر 9 درصد و نرخ رشد اقتصادی کشور را از منفی شش و 8 دهم درصد به روند مثبت چهار و 4 دهم  درصد رساند.
نوبخت گفت: درسه ماهۀ نخست سال‌جاری برای نخستین‌بار تراز تجاری صادرات غیرنفتی کشور مثبت شد که این مهم در سایۀ اتحاد، همدلی، انسجام ملی، تلاش، صبر و استواری به‌دست آمده است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه ادامه داد: ایران در آغاز انقلاب اسلامی در شرایطی بود که حتی نماز جمعه هم امنیت نداشت و امام جمعۀ متقی، فاضل و شجاع یزد «آیت‌الله شهید صدوقی(ره)» در محراب نماز توسط منافقین به شهادت رسید و در یک روز نیز رئیس جمهوری و نخست وزیر ایران شهیدان رجایی و باهنر در آتش منافقین سوختند و فرزندان عزیزی را در جبهه‌ها فدای اسلام و انقلاب کردیم و اکنون با صبر و استقامت ملّت ایران امنیت را به کشورمان بازگردانده‌ایم.
وی افزود: شهادت شهیدان رجایی و باهنر هر ساله برای دولتمردان فرصتی فراهم می‌کند که با تجلیل و تکریم اخلاص و خدمات این دو شهید والامقام، گزارشی از فعالیّت‌های انجام شده در دولت را به مردم ارائه کنند.
سخنگوی دولت با اشاره به دیدار روز چهارشنبۀ رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری گفت: رهبر فرزانۀ انقلاب ضمن شنیدن گزارش ریاست جمهور از فعالیت‌های دولت و تفقد از و رئیس جمهوری و هیئت دولت، توصیه کردند اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در دولت تدبیروامید به نحو شایسته توسط صداوسیما و رسانه‌ها به اطلاع مردم برسد و مردم از دستاوردهای دولت آگاهی یابند.


تلاش برای حفظ روحیۀ انقلابی و دینی مردم


نمایندۀ ولی‌فقیه در استان و امام جمعۀ یزد نیز در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطرۀ شهیدان رجایی و باهنر و هفتۀ دولت گفت: این شهیدان والامقام مسئولیت و ریاست را امانتی الهی می‌دانستند که باید حق آن را ادا کنند و به اهلش برسانند.
«آیت‌الله محمدرضا ناصری»  ادامه داد: درس بزرگی که از حضرت امام خمینی(ره) و یاران شهید امام راحل می‌‎گیریم این است که حکومت و ریاست را باید برای خدمت به مردم و اسلام بخواهیم و همواره خود را در محضر خدا و بندۀ خدا ببینیم و بدانیم.
امام جمعۀیزد به دیدار اخیر رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر فرزانۀ انقلاب به نکات بسیار مهمی در این دیدار اشاره فرمودند که از نظر من گفتمان‌سازی در اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات اقتصادی و حفظ روحیۀ انقلابی و دینی مردم دو نکتۀ مهمّی است که دولتمردان باید به آن توجه کنند.
آیت‌الله ناصری ادامه داد: اگر روحیۀ دینی مردم تقویت شود دشمنان اسلام و انقلاب که به‌دنبال عوض کردن ذائقه‌های مردم هستند نمی‌توانند هیچ اقدامی در این زمینه انجام دهند و توطئه‌های آنها خنثی خواهد شد.
نمایندۀ ولی‌فقیه در استان در پایان سخنان خود مسئلۀ آب استان را مسئله‌ای حیاتی و جدّی دانست و از معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خواست تا این دغدغۀ مردم استان را در مورد آب به اطلاع رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت برساند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا