مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری از افتتاح بیش از 200 طرح و پروژه در شهرها و روستاهای استان در هفتة دولت خبر داد.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه ششم شهریور، «محمود شاکری‌شمسی» در گفت‌وگو با برنامۀ «نسیم صبح» رادیوی یزد با بیان اینکه هفتۀ دولت فرصت مناسبی برای بیان گوشه‌ای از عملکرد مجموعۀ دولت در استان است، افزود: با اینکه سال 94 به لحاظ درآمدی و اعتباری شرایط سختی بود خوشبختانه اقدامات خوبی در سطح شهرها و روستاها توسط شهرداران و دهیاران انجام گرفته است.
وی با اشاره به اهمیّت آب و استفادۀ بهینه از آن در بوستان‌ها و فضای‌سبز افزود: در سال گذشته شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اهتمام جدّی در زمینۀ جداسازی آب شرب از آب مورد نیاز فضای سبز داشتند.
شاکری‌شمسی ادامه داد: انتخاب گونه‌‎های کم‌آب‌خواه و مقاوم و توسعۀ شبکه‌های آبیاری نوین نیز از مهمترین هدف‌های مدیریتی شهری و روستایی استان بود.
مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری با ذکر این مطلب که طرح ‌»هادی» روستایی نقش به‌سزایی در ساماندهی و اصلاح بافت روستایی و همچنین تأثیر قابل توجهی در توسعۀ پایدار روستاها دارد، گفت: در سال 94 تهیه طرح‌هادی روستاهای بالای 20 خانوار به اتمام رسید و در سال‌جاری تهیه طرح هادی روستاهای بالای 10 خانوار در دستورکار قرار دارد.
وی توزیع قیر رایگان، ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ساماندهی چندین کشتارگاه‌ استان، حفظ و نگه‌داری بافت‌های تاریخی و توجه جدّی برای بازسازی آن‌ها را از دیگر اقدامات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال گذشته نام برد.
شاکری‌شمسی در پایان سخنان خود اعلام کرد: در هفتۀ دولت امسال 131 طرح و پروژه در سطح روستاهای استان با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال در زمینه‌های فضای سبز، آسفالت، روشنایی، پوشش نهرها، کف‌سازی و بدنه‌سازی و تعداد 78 پروژه در سطح شهرداری‌ها با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال در عرصه‌های پارک و فضای سیز، مبلمان شهری، آسفالت، طرح‌های ترافیکی، روشنایی و پیاده‌روسازی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا