یزدفردا"در ادامه سیاست راهبردی مرکز توسعه فناوری آب (وابسته به پارک علم و فناوری یزد) مبنی برگسترش دامنه تعاملات و همکاری با نهادهای ملی مؤثر در حوزه آب، علی اکبر قیومی، مدیر این مرکز با مرتضی افتخاری، رئیس مرکز تحقیقات آب ایران، سه شنبه 9 شهریور 95 دیدار و گفتگو نمود.

یزدفردا"در ادامه سیاست راهبردی مرکز توسعه فناوری آب (وابسته به پارک علم و فناوری یزد) مبنی برگسترش دامنه تعاملات و همکاری با نهادهای ملی مؤثر در حوزه آب، علی اکبر قیومی، مدیر این مرکز با مرتضی افتخاری، رئیس مرکز تحقیقات آب ایران، سه شنبه 9 شهریور 95  دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا " علی اکبر قیومی، مدیر مرکز توسعه فناوری آب در جریان این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز، علائق، توانمندی، نیازمندی ها و حوزه‌های کاری مرکز توسعه فناوری آب را تشریح و به سؤالات مدیران مرکز تحقیقات آب ایران پیرامون عملکرد پارک علم و فناوری یزد و مؤسسات مرتبط با مرکز آب و همچنین عملکرد و دستاوردهای این مرکز پاسخ داد.

مرتضی افتخاری، رئیس مرکز تحقیقات آب ایران نیز ضمن خوشامد و ابراز امیدواری برای طراحی و تعریف شیوه ای مؤثر و مفید برای توسعه همکاری های طرفین، اظهار داشت : برداشت ما این است که مرکز توسعه فناوری آب با دسترسی به گروه گسترده ای از شرکت های کوچک و دانش‌بنیانی که در حوزه های مختلف و متفاوت فعالیت می کنند، می‌تواند در تجاری سازی و ترویج فناوری‌های نوین در بخش آب بسیار موفق و مؤثر عمل کند.

وی تأکیدات مدیران مرکز توسعه فناوری آب بر مسائل حوزه فرهنگی و اجتماعی جهت حل معضل آب را بسیار حیاتی، راهگشا و منطبق با آخرین تجارب و دستاوردها در این حوزه دانست و بر طراحی و اجرای الگوهای عملیاتی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

علی اکبر قیومی، مدیر مرکز توسعه فناوری آب در پایان نشست با اشاره به استقبال بسیار خوب مدیران مرکز تحقیقات آب ایران از ایده‌های مطرح شده از طرف مرکز توسعه فناوری آب به ویژه در زمینه کمک به موسسات فناوری و نیز مباحث مرتبط با اجتماعی سازی و ترویج در حوزه آب، چشم‌انداز همکاری‌های گسترده با این نهاد ملی را روشن و امیدوار کننده دانست.

وی درباره ادامه مسیر همکاری با مرکز ملی تحقیقات آب ایران، گفت: در آینده ای نزدیک مدیران ارشد این مرکز از پارک علم و فناوری یزد بازدید خواهند داشت و ضمن بازدید حضوری از موسسات، تفاهم نامه جامع همکاری در محورهای کاری مشترک به امضای طرفین خواهد رسید.

گفتنی است، مرکز تحقیقات آب ایران (وابسته به وزارت نیرو) قدیمی‌ترین و بزرگترین مرکز تحقیقاتی تخصصی کشور در حوزه آب به حساب می‌آید که چندین آزمایشگاه و پژوهشکده بزرگ را در سطح کشور راهبری نموده و بازوی تحقیقاتی توانمندی برای وزارت نیرو در حوزه مسائل مرتبط با آب محسوب می‌شود.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا