بین الملل > اروپا - ایرنا نوشت: روسیه و ترکیه به زودی موافقت نامه ایجاد محدوده آزاد تجاری را امضا می کنند و این موضوع از سوی سران دو کشور نیز بررسی شده است.

 

آلکسی اولیوکایف وزیر توسعه اقتصادی روسیه روز یکشنبه در این زمینه گفت: کارشناسان دو کشور اواخر ماه اوت دیدار کردند و براساس برنامه تنظیم شده نیز قرار است، وزیران توسعه اقتصادی ماه اکتبر برای بررسی امکان توسعه بیشتر همکاری ها در این زمینه دیدار کنند.

بنا به اعلام خبرگزاری ریا نووستی، وی همچنین به ارائه برنامه ای از سوی روسیه به ترکیه برای افزایش همکاری های دو کشور در عرصه های اقتصادی، علمی و فناوری در میان مدت اشاره و ابراز امیدواری کرد که این برنامه تا پایان سال جاری میلادی تایید شود.

اولیوکایف در پایان نیز با اشاره به طرح صندوق سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور گفت که بدین منظور تغییرهایی در قوانین ترکیه صورت گرفته است و در آینده نزدیک هم صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و ترکیه تاسیس می شود.

روابط آنکارا و مسکو از آذر سال 94 تا ماه پیش به دلیل ساقط کردن بمب افکن سوخو 24 روسی بر فراز سوریه از سوی جنگنده ترکیه ای و کشته شدن یک خلبان آن از سوی تروریست ها بشدت تیره شد و روسیه در واکنش به این اقدام و خودداری ترکیه از عذرخواهی موجی از تحریم ها را علیه این کشور اعمال کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه چندی پیش با ارسال نامه عذرخواهی به ولادیمیر پوتین همتای روس خود به عنوان اجرای پیش شرط الزامی مسکو، سبب شد مذاکرات برای احیای روابط متوقف مانده دو کشور آغاز شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا