مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم با بیان این خبر افزود: در راستای اجرای سیاست های سازمان دامپزشکی کشور در جهت مبارزه و پیشگیری بیماری های مختلف دامی جمعا تعداد 624582 راس دام سبک و سنگین در شهرستان خاتم بر علیه انواع بیماری های دامی و مشترک مورد مایه کوبی قرار گرفتند.

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم با بیان این خبر افزود: در راستای اجرای سیاست های سازمان دامپزشکی کشور در جهت مبارزه و پیشگیری بیماری های مختلف دامی جمعا تعداد 624582 راس دام سبک و سنگین در شهرستان خاتم بر علیه انواع بیماری های دامی و مشترک مورد مایه کوبی قرار گرفتند. علاوه بر آن بر کشتار بیش از 4000 راس دام در کشتارگاه دام خاتم نظارت بهداشتی صورت گرفته است.

دکتر محمد امین قدیمی ضمن ابراز خشنودی از تقدیر ارزشمند فرماندار شهرستان خاتم از خدمات شبکه دامپزشکی این شهرستان اظهار داشت: پرسنل کوشای دامپزشکی توانسته اند با تلاش های خالصانه خود با اجرای 967 مورد نظارت و بازرسی بر مراکز تهیه و توزیع فراورده های خام دامی و مشاوره و راهنمایی دامداران در رابطه با بهداشت و بیماری های مشترک به تعداد 1152 مورد نقش مهمی در جهت ارتقاء سلامت عمومی و اجرای اهداف دامپزشکی در سطح شهرستان خاتم داشته باشند که خوشبختانه این تلاش ارزشمند از دید دیگر مسولین شهرستان نیز پوشیده نمانده است.

قدیمی به اجرای موفق طرح های ملی در خصوص مبارزه با بیماری های دامی و انگل های داخلی و خارجی دام با توزیع سم و سمپاشی بیش از 75 هزار متر مربع از دامداری های شهرستان خاتم اشاره نمود و خاطر نشان کرد، با اجرای این طرح ها در کنار توزیع 75 لیتر سم توانسته ایم تا حد زیادی از ازدیاد حشرات گزنده و انواع انگل ها جلوگیری نماییم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا