مسیرهای گردشگری روستاهای هدف گردشگری مبارکه بهسازی و مرمت گردید.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد مهدی جمالیان با اعلام این خبر عنوان کرد: روستای مبارکه یکی از روستاهای زرتشتی نشین و نزدیک به شهر تفت است که با توجه به جاذبه های گردشگری آن در طول سال پذیرای تعداد زیادی گردشگران داخلی و خارجی می باشد و از لحاظ موقعیت جغرافیایی این روستا در مجاورت روستای چم و در ابتدای جاده تفت به یزد واقع شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفت افزود: از جاذبه ها و آثار تاریخی این روستا می توان به کوچه باغ های قدیمی، سروهای دوقلوی کهنسال، آتشکده، مدرسه، خانه ها و بافت تاریخی اشاره کرد.

وی خاطرنشان ساخت: وجود جوی آب و درختان اطراف آن در بافت قدیم روستا نیز جلوه خاص و زیبایی را به روستا داده و محل مناسبی برای بازدید و استراحت گردشگران می باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به قابلیت های فوق و با مشارکت فعال و خوب دهیاری و علی الخصوص زرتشتیان روستا در فاز اول جداره های مسیر دسترسی به سروهای دوقلو و بافت تاریخی، محوطه اطراف سروها و همچنین سردرخانه های تاریخی مرمت و بهسازی گردیده است.

شایان ذکر است: با توجه به برگزاری جشنواره ها و سایر نمایشگاه ها و آیین های بومی ـ محلی و افزایش تعداد گردشگران و به منظور اسکان و اقامت گردشگران، واحدهای اقامتگاه بوم گردی نیز در حال راه اندازی، تجهیز و آماده سازی در این روستا می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا