نشست فعالان اسناد به مناسبت سالروز تاسیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد

به گزارش روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، "داود پاک طینت" در روز شنبه 20شهریور ماه 95 با اشاره به اهمیت افزایش آگاهی مردم نسبت به موضوع اسناد و همچنین ضرورت افزایش اعتماد عمومی به فعالیت های این مرکز گفت: برای آگاه سازی مردم همواره از پتانسیل های رسانه ای بهره برده و می بریم ولی برای افزایش اعتماد عمومی به همراهی پیشکسوتان نیازمندیم زیرا تاثیر کلام فعالان و فرهیختگان این عرصه بر روی افکار عمومی بسیار بالاست.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، فعالیت چهره های سرشناس و معتمدین در عرصه اسنادی را یکی از پتانسیل های قابل توجه در این زمینه دانست و افزود: اگر شخصیت های فرهیخته، گام در راه ترویج فرهنگ نگهداری از اسناد بگذارند با توجه به اعتمادی که افکار عمومی به آن ها دارند، بی شک موفقیت های قابل توجهی حاصل می شود.

در این نشست که 80 نفر از فعالین عرصه اسناد و تاریخ شفاهی حضور داشتند، غلامرضا محمدی، مدیر اسبق و محمد رضا ملک ثابت، مدیر سابق مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان ضمن بیان خاطراتی از دوران مسئولیت خود، خواستار توجه بیشتر به موضوع اسناد و فرهنگ سازی در خصوص ثبت میراث مکتوب شدند.

گفتنی است مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در روز 18 شهریور ماه سال 80 تاسیس شده است و وظیفه حفاظت از میراث مکتوب استان را بر عهده دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا