یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان يزد- به اشتراک گذاشتن عکس هاي شخصي و خانوادگي و دوستان و آشنايان در اينترنت و همچنين در اختيار گذاشتن اطلاعات مهم شخصي به خصوص در شبکه هاي اجتماعي بسيار به چشم مي خورد به گونه اي که امروزه شاهد آپلود شدن ميليون ها عکس شخصي از افراد در اينترنت هستيم.

 درست است امکانات و تکنولوژي هاي به روز باعث راحتي کار و افزايش دانش انسان ها مي شود اما هميشه بايد نگران نقض حريم خصوصي خود در اينترنت باشيم.

هميشه در خصوص اطلاعاتي که در ارتباط با خود و بستگان در اينترنت قرار مي دهيد مراقب باشيد، شايد براي شما اين اطلاعات چندان ارزشي نداشته باشد، لااقل اگر به خودتان اهميت نمي دهيد به ديگران اهميت بدهيد.

مراقب باشيد که در خصوص دوستان و آشنايان خود در اينترنت چه اطلاعاتي را قرار مي دهيد. در پرونده هاي موجود در پليس فتا متاسفانه افرادي بودند که تصاوير شخصي خود را در اينترنت منتشر نموده و مورد اخاذي قرار گرفته اند هر چند بعد از شکايت اين افراد و پيگيري هاي پليس فتا منجر به دستگيري متهمان شد اما اين سهل انگاري تا سال ها بر زندگي اين افراد تاثير مي گذارد و باعث دور شدن از جامعه، اقدام به ترک محل کار و يا تحصيل شود.

نکات زير در خصوص حفظ حريم خصوصي افراد مي باشد که کاربران مي توانند با رعايت اين نکات گامي موثر در جهت افزايش ضريب امنيت خود و کاهش جرايم فضاي سايبر بردارند.

اينترنت با توجه به اينکه کاملاً مجازي بوده هر کس مي تواند با هر شکلي ظاهر شود در نتيجه به کسي در فضاي مجازي اعتماد نکنيد(Trust No One).

اطلاعات و تصاوير شخصي خود و دوستان و بستگان خود را در صورت عدم نياز و جلوگيري از افشاء از سيستم خود حذف نماييد.

با توجه به گستردگي فضاي مجازي احتمال آن است که با قرار دادن تصاوير خود در اينترنت در زمان کمي در هزاران سايت و يا شبکه هاي اجتماعي منتشر شود.

هميشه در کنار فرزندانتان باشيد و هميشه به آنها توصيه کنيد که هر اطلاعاتي را در اينترنت منتشر نکنند که باعث نقض حريم خصوصي خود و ديگران شود.

هميشه از گذرواژه هاي قوي و مناسب استفاده نماييد که کسي نتواند به راحتي وارد سيستم و يا حساب کاربري شما شود.

اگر تصاوير و يا اطلاعات مهمي از خود و يا دوستان در ايميل هاي خود داريد که فقط فضاي ايميل شما را اشغال کرده جهت جلوگيري از دسترسي افراد غريبه به اين اطلاعات آنها را حذف کنيد.

در شبکه هاي اجتماعي دوستان، خانواده و افراد ناشناس را از هم تفکيک نماييد و سطح دسترسي هر کدام را مشخص نماييد.

هيچگاه اين فکر را نکنيد که وقتي شما عکسي از خود را در فضاي مجازي منتشر مي کنيد فقط دوستانتان آنها را مي بيند. احتمال دارد شما تنظيمات مربوط به حريم خصوصي را ندانيد در اين صورت افراد زيادي مي‌توانند به آنها دسترسي پيدا کنند. سرگرد مرتضي ابوطالبي رئيس پليس فتا استان يزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا