آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت دهه امامت و ولایت برگزار شد با اشاره به اینکه قرآن بزرگترین معجزه الهی است، اظهار داشت: خداوند قرآن کریم را به وسیله پیامبر اکرم(ص) نازل کردند و ایشان 23 سال در راستای ترویج دین اسلام در جامعه تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دستورات قرآن کریم کلی است، گفت: همه این موضوع را قبول دارند که نبی مکرم اسلام از این موضوع غافل نیستند که به فکر هدایت امت پس از رحلت خودشان باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: پیامبر(ص) 23 سال مسئولیت هدایت مردم را بر عهده داشته‌اند و این از شان و ساحت پیامبر اکرم(ص) دور است که بخواهیم بگوییم ایشان برای پس از خودشان کسی را تربیت نکرده‌اند که به هدایت این امت بپردازد و با ادامه دادن راه نبی خدا، زمینه تکامل اسلام را فراهم کنند.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه این فرد باید ویژگیهای پیامبر(ص) را داشته باشد، گفت: مطمئنا بحث جانشینی پیامبر(ص) به گونه‌ای نبوده که ایشان فضا را به حالتی رها کنند که مردم بخواهند پس از رحلت پیامبرشان اقدام به انتخاب جانشین ایشان کنند.

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر یزد تصریح کرد: به همین دلیل و به دستور خداوند، نبی مکرم اسلام در منطقه غدیر که محل جدا شدن حاجیان برای رفتن به کشورهایشان بود، مسئله اصلی تبلیغ خود که اعلام ولایت و جانشینیشان بود را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امیرالمومنین(ع) در دامان پیامبر(ص) تربیت شدند، عنوان کرد: پس از رحلت پیامبر(ص) متاسفانه عده‌ای خلاف سفارش پیامبر(ص) عمل کردند و اقدام به انتخاب جانشین برای ایشان کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: امام علی(ع) در طول خلافت خلفای سه گانه، هیچ‌گاه خانه‌نشین به صورتی که هیچ کاری نکنند نبودند و اگر کمکها و راهنمایی‌های ایشان به خلفا نبود، از اسلام هیچ چیزی امروز باقی نمانده بود.

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر یزد تاکید کرد: دستورات پیامبر خدا مربوط به یک زمان خاص نیست و در طول تاریخ وظیفه مسلمانان است و اگر همین الان گذشته‌ها را مسلمانان کنار بگذارند و به اهل بیت پیامبر(ص) و قرآن تمسک کنند، هیچ کسی نمی‌تواند آنها را از راه منحرف کنند.

وی دنیای فعلی را دنیای فتنه‌های مختلف برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان دانست و گفت:  به هر صورت، غدیر برای این است که فلسفه اعتقاد ما به اینکه امام علی(ع) جانشین پیامبر هستند و ما باید بعد از پیامبر(ص) به اهل بیت همراه با قرآن تمسک کنیم که از راهمان منحرف نشویم.

آیت الله ناصری افزود: در کشور ستاد بین‌المللی غدیر تشکیل شده و در حال ترویج فرهنگ غدیر در جامعه است و برای نشر و گسترش سفارشهای پیامبر(ص) است.

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر یزد خاطرنشان کرد: ادارات استان یزد، شهرداریها و شورای شهر به صورت کامل و مناسب با این ستاد همکاری می‌کنند و در راستای ترویج فرهنگ غدیر در جامعه اقدام می‌کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا