استاندار یزد صبح پنج‌شنبه 25شهریور ماه در مراسم معارفه و تکریم فرماندار شهرستان اردکان گفت: مبانی تغییر و تحولات در استان در دولت تدبیروامید براساس شایسته‌سالاری، تفکر و مشورت و به‌دور از نگاه احساسی، گروهی و جناحی بوده است.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، مراسم تکریم و معارفۀ فرمانداران شهرستان اردکان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل حراست و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، امام جمعه و فرماندار شهرستان اردکان، نمایندۀ مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اداری این شهرستان در مجتمع فرهنگی هنری آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی(ره) اردکان برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطرۀ شهدای منا بیان کرد: جابه‌جایی در مدیران یک سنّت حسنه می‌باشد و از ضرورت‌ها برای تقویت، ایجاد تحول و جامع‌نگری مدیران است.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: در زمان مسئولیت اینجانب به عنوان استاندار یزد در دولت تدبیروامید، تغییر و جابه‌جایی مدیران، مسئولان و فرمانداران در استان بر اساس شایسته‌سالاری بوده و سعی شده است فارغ از نگاه احساسی، سیاسی، گروهی و جناحی، انتظارات مردم و اصل خدمت به مردم مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: تحت هیچ شرایطی اجازه نداده‌ام فرد یا گروهی روی تصمیم‌گیری‌ها اثر بگذارند و با مطالعه، کار کارشناسی و مشورت با صاحبنظران و دلسوزان تغییرات و تصمیم‌هایی که لازم بوده است را برای پیشرفت و توسعه استان و در مسیر خدمت به مردم گرفته‌ایم.
میرمحمدی با بیان اینکه شأن و جایگاه افراد در تغییر و تحولات حفظ شده است، تغییر و جابه‌جایی را راحت ندانست و خاطرنشان کرد: باید برای افراد جایگزین کسانی معرفی شوند که قطعأ قوی‌تر باشند و موفق‌تر عمل کنند و در شرایط حساس امروز فارغ‌ از هرگونه مسئله‌ای به فکر خدمت و تأمین آرامش و آسایش مردم باشند.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان در مورد تغییر «حسین اسماعیلی» فرماندار سابق شهرستان اردکان گفت: ایشان چندین بار نزد من مراجعه کرد و خواستار این شد که فرد مناسب دیگری فرماندار اردکان شود که در نوبت آخر با توجه به شرایط جسمی فرماندار سابق اردکان نگران سلامتی وی شدم و با استعفای ایشان موافقت کردم البته جناب اسماعیلی در حال حاضر مسئولیت مدیرکلی پدافند غیرعامل را پذیرفته‌ است که این مسئولیت نیز با توجه به بحثهای سایبری و شرایط بسیار حساس امروز مدیریتی مهم و با حساسیت بالاست.
میرمحمدی با اشاره به ویژگیها و سوابق خدمتی «هادی مقیمی» فرماندار شهرستان اردکان نیز گفت: ایشان یک ایثارگر دفاع مقدس، دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی، با تجربه خدمتی بیش از 26 سال وزارت کشور، مدیری اهل فکر و اندیشه، با روحیۀ لطیف، فعال، خلاق و از همکاران پرتلاشی است که در مسئولیت مدیرکل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری نیز دارای خدمات ارزشمندی بوده است و امیدواریم در مسئولیت جدید نیز بتوانند منشا خدماتی موثر برای مردم باشند.


تلاش برای باز شدن مسیر انتقاد در استان


استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در استان تمام فکر و ذهن من این بوده است که مسیر انتقاد برای منتقدین باز باشد بیان کرد: همواره از انتقاد استقبال کرده ام و هرکس آزاد است اگر انتقاد و حرفی دارد به راحتی بزند زیرا ما جامعه ای سالم، آزاد، علاقه مند و متحد می خواهیم اما متاسفانه برخی سایتها منافع گروهی و خواستۀ تعداد اندکی را خواست مردم مطرح می کنند حال آنکه مردم خود در تمام مراسمها و عرصه ها حضور دارند و خواسته‌هایشان را خیلی خوب بیان می کنند.
وی ادامه داد: مردم بهترین قضاوتها را انجام می دهند و باید اجازه دهیم که مردم خود قضاوت کنند که آیا از بداخلاقی‌ها و بی ادبی ها استقبال می کنند یا به دنبال احساس انس و الفت در جامعه هستند.
میرمحمدی در پایان سخنان خود با اشاره به صنعتی بودن استان یزد و شهرستان اردکان خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته 50 درصد از آلودگی هایی که در قبل بوده کاهش پیدا کرده است، کوره های آجرپزی با سوخت پاک و سیستم گاز تجهیز شده و در این مسیر ضمن فیلترگذاری، سه کارخانه آلوده که سلامت مردم را تهدید می‌کرده بسته شده است زیرا سلامت مردم برای ما از هم چیز مهم تر است.
گفتنی است در این مراسم «هادی مقیمی» به عنوان فرماندار شهرستان اردکان معرفی و از خدمات «حسین اسماعیلی» فرماندار سابق این شهرستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا