استاندار یزد پنج‌شنبه شب 25 شهریورماه در بازدید از نخستین نمایشگاه توانمندی روستائیان استان گفت: می‌توانیم با ترویج مصرف تولیدات روستایی و کالاهای داخلی هویت فرهنگی و تاریخی خود را زنده کنیم.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل حوزۀ استاندار، مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای اسلامی استانداری و جمعی از مدیران و مسئولان استان از نخستین نمایشگاه توانمندی روستائیان استان در محل نمایشگاه دائمی و بین‌المللی یزد بازدید کردند.
«سیدمحمد میرمحمدی» در این بازدید که در بیش از سه ساعت انجام شد ضمن ارزشمند خواندن و آموزنده بودن این نمایشگاه بیان کرد: در نخستین نمایشگاه توانمندی روستائیان استان شاهد ابزار و صنایعی هستیم که تا چند دهۀ گذشته با آنها زندگی می‌کردیم و این ضمن تداعی خاطرات گذشته به ما یادآوری می‌کند که انسان‌ها چگونه خلاقانه هنرها و صنایع ارزشمندی را می‌آفریدند.
وی ادامه داد: این صنایع دستی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و نشان می‌دهند انسان چه موجود هنرمند و توانایی است و خدای متعال چه ویژگی‌ها و توانمندی‌های ارزشمندی را در وجود انسان نهاده است.
میرمحمدی ادامه داد: خوشبختانه در استان یزد بسیاری از صنایع و مشاغلی که می‌رفت به دست فراموشی سپرده شود دوباره احیاء شده است و شاهد رونق صنایع و مشاغل قالی‌بافی، صنایع‌دستی، سفال‌گری، دارایی‌بافی و زیلوبافی به‌ویژه در روستاهای استان هستیم.
استاندار یزد در پایان سخنان خود با بیان اینکه دولت تدبیروامید توجه ویژه‌ای به رونق روستاها داشته است خاطرنشان کرد: باید زمینه و بستری فرآهم شود تا بتوانیم این صنایع‌دستی و تولیدات روستائیان را به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم تا مردم جهان با هنر، خلاقیت، معرفت و صمیمیت روستائیان ما بیشتر آشنا و از این هنرهای بسیار جالب بهره‌مند شوند.
گفتنی است نخستین نمایشگاه توانمندی روستائیان استان از 24تا28 شهریورماه سال‌جاری به مدت پنج روز از ساعت 17تا23 شب در محل نمایشگاه دائمی و بین‌المللی یزد میزبان مردم، مسئولان و علاقه‌مندان است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا