مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان يزد از حضور كنسرسيوم صادراتي خوشه محصولات كنجدي استان يزد در نمايشگاه صنايع غذايي مسكو World Food 2016 خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان يزد، "سيد مسعود عظيمي" با اعلام اين خبر گفت: در راستاي اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي و پياده سازي سياستهاي حمايتي سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران ، كنسرسيوم صادراتي خوشه محصولات كنجدي استان تشكيل و در اولين اقدام مهم، حضور در نمايشگاه صنايع غذايي مسكو برنامه ريزي و اجرايي شد.

وي افزود: در حال حاضر اين كنسرسيوم صادراتي با حضور 10 توليد كننده محصولات كنجدي با سبد متنوع از محصولات شكل گرفته است و با حمايت هاي شركت شهركهاي صنعتي تمركز خود را بر مطالعه بازار روسيه و ايجاد يك برند مشترك براي اين كشور قرار داده است.

وي با اشاره به حضور قدرتمند كنسرسيوم صادراتي در نمايشگاه مسكو بيان داشت: ثبت برند مشترك، طراحي بسته بندي هاي جديد متناسب با سليقه بازار روسيه، تنوع بخشي به سبد محصولات، مذاكره با فروشگاه ها و شركت هاي ژخش معتبر در روسيه از جمله مهمترين اقدامات اين كنسرسيوم براي حضور موثر در اين نمايشگاه مي باشد.

عظيمي خاطر نشان كرد: با توجه به ركود بازارهاي داخلي، تنها راه رونق و برون رفت واحدهاي صنعتي كوچك و متوسط حضور در بازارهاي صادراتي است كه لازمه آن توانمندسازي اين واحدها و حمايت دولت در راستاي اين برنامه ها مي باشد.

گفتني است: در بیست و پنجمین نمایشگاه سالانه مسکو که چهار روز ادامه دارد، 1500 شرکت از کشورهای مختلف شرکت کردند، که از اين تعداد، 43  شرکت ایرانی در بخش های غذایی، شیلاتی و لبنیات در این نمایشگاه حضور دارند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا