رونمایی از زیلوی منحصر به فرد، بافته شده از ترکیب یکی از نقش‌های اصیل ظروف سرامیکی و تور یزدگردی با عنوان "یواش‌تور" با قدیمی‌ترین اتوبوس استان یزد عنوان دو خبری است که مسئول دبیرخانه "نخستین همایش ملی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد و چشم‌انداز آن در افق ۱۴۰۴" در اختیار روابط‌عمومی قرار داده است.

مسئول این دبیرخانه با اعلام این خبر گفت: در نمایشگاه توانمندی‌های توسعه استان و ارتباط دانشگاه-جامعه که از ۲۷ تا ۲۹ شهریورماه جاری در حاشیه همایش یادشده در دانشگاه یزد برگزار می‌شود، از زیلوی منحصر به فردی رونمایی خواهد شد که از ترکیب یکی از نقش‌های اصیل ظروف سرامیکی بر روی زیلو بافته شده است.

ایمان شاکر افزود: این زیلو که ابعاد آن ۸۰ * ۱۳۰ سانتیمتر است، در ۶۲ رج بافته شده و مزین به بیت شعری از حکیم ابوالقاسم فردوسی است. همچنین، جمله‌ای به زبان انگلیسی نیز بر روی آن بافته شده است که بر جذابیت آن افزوده است.

به گفته وی استاد کاظم دهقانی بافنده این زیلو که با شعار "زیلو فرش سلامت" در این نمایشگاه حضور دارد، به سوالات علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان در این همایش درخصوص مسایل هنری و گردشگری به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

وی برپایی تور یزدگردی را یکی از برنامه‌های جانبی این همایش عنوان کرد و افزود: به مناسبت برگزاری این همایش قدیمی‌ترین اتوبوس استان یزد با عنوان "یواش‌تور" و به شماره شهربانی ۲۸۶۲۵ در دانشگاه یزد مسافران و مهمانان را طی سه روز جابه‌جا کرده و تور یزدگردی را برای اولین بار برپا می‌کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا