آیت‌الله محمدرضا ناصری در دهمین همایش تجلیل از برگزیدگان یزدی حوزه‎های علمیه با اشاره به اینکه فهم در دین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: خیلی از مسائل و مشکلات و انحراف‌هایی که در جامعه به وجود می‌آید، این است که فهم در دین حاصل نمی‌شود و دین را به درستی نمی‌شناسیم.

وی با اشاره به اینکه شناخت دین دارای مراحل مختلفی است، بیان کرد: اگر حقیقت، واقعیت و معنا و مفهوم اصلی دین را به خوبی بشناسیم، این مشکلاتی که در زندگی پیش می‌آید و فرقه‌ها و گروه‌های دینی ایجاد نمی‌شود و همه یکپارچه به یک آیین هستیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: دومین موضوع مهم در زمینه زندگی انسان بحث اقتصاد است و انسان باید به نحوه پیاده کردن امور اقتصادی در زندگی شخصی و اجتماعی خود آگاه باشد.

ناصری عنوان کرد: علم اقتصاد در زندگی و علم چگونه زیستن بر اساس آنچه که دست ما در امور مادی باز گذاشته شده، به این معنی است که انسان چگونه در زندگی شخصی خود اقتصاد را رعایت کند تا با مشکل مواجه نشود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه این موضوع یکی از مراحل کمال است که انسان باید از آن برخوردار باشد، گفت: هر کسی در زندگی باید این نحوه درست پیاده کردن اقتصاد در زندگی شخصی و اجتماعی پیاده کند و مانع ایجاد مشکلات در این راستا شود.

وی افزود: این اقتصاد مبانی و راهکارهایی دارد که در مبانی و فقه ما به درستی دیده شده و انسانی که در زندگی خود اقتصاد را به درستی پیاده کرده باشد، می‌تواند در جامعه هم این الگو را انجام دهد.

امام جمعه یزد مرحله سوم کمال را مسئله مقاومتها دانست و گفت: معنای مقاومت به معنای ایستادگی و مقاومت در برابر وسوسه‌های شیطان و کسانی است که در دین تخریب کرده و به دنبال سست کردن پایه‌های دین و از بین بردن مبانی آن هستند.

ناصری با تاکید بر اینکه مقاومت هم به وسیله فهم در دین ایجاد می‌شود، در ارتباط با تکلیف و وظیفه روحانیون در قبال جامعه اسلامی ایران گفت: جامعه ما هنوز یک جامعه جوان است اما اگر خدای ناکرده به این سبک فعلی جامعه به پیش برود، تا چند سال آینده جامعه ما یک جامعه پیر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه مسئولان باید برای کم شدن جمعیت فکری انجام دهند، گفت: کم شدن جمعیت در ایران یک خطر بزرگ برای جمهوری اسلامی است.

وی‌ یکی دیگر از تهدیدهایی که امروزه علاوه بر کاهش جمعیت در قبال جامعه ایران وجود دارد را تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن تلفن‌های همراه، تهاجم دشمن در نزدیک‌ترین حالت ممکن و در دست تمام جوانان و نوجوانان ما به وجود آمده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا