انتخاب مقاله برتر با محوریت گردشگری از سوی کارشناسان و مسئولین برگزاری همایش توسعه اقتصادی استان یزد

به گزارش روابط عمومي، امورفرهنگي و اجتماعي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يزد، در پایان برنامه های اولین روز همایش توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد و چشم انداز آن در افق 1404، که در محل دانشگاه یزد برگزار گردید پنلی با عنوان محور فرهنگ، گردشگری و میراث فرهنگی در استان ارائه گردید.

در این همایش مقالات متعددی با موضوع های مختلف از جمله: گردشگری پزشکی و سلامت، گردشگری آموزشی و پژوهشی، صنعتی و مواردی از این قبیل و با محوریت بررسی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان از سوی پژوهشگران منتخب ارائه گردید.

گفتنی است: تعداد ۳۱۰ مقاله از ۲۱ استان به دبیرخانه این همایش ارسال شده که کمیته علمی متشکل از ۹۸ داور ۲۵۸ مقاله را پذیرفته است و مقالات انتخاب شده از سوی دبیرخانه این همایش در قالب سخنرانی نیز ارائه گردید و از سوی داوران و کارشناسان مربوطه مورد بررسی، بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

از جمله مسئولین حاضر در تیم کارشناسان و داوران این همایش محمد مهدی شرافت مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بود.

در این همایش مهندس شرافت بیان نمود: در چند سال اخیر استان یزد در زمینه گردشگری بسیار موفق بوده و این حاصل برنامه ریزی و عملکرد صحیح دستگاه های مسئول بوده است.

این مقام مسئول یادآور شد: از جمله افتخارات میراث فرهنگی استان این است که توانسته برنامه پنج ساله ای را در زمینه صنعت گردشگری و در چند محور شامل: گردشگری سلامت، گردشگری کویر، گردشگری صنایع دستی و ... تهیه و تدوین نماید.
شرافت افزود: رشد چند برابری صنعت گردشگری در استان یزد باعث شده تا سرمایه گذاری در این بخش بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و جزء سرمایه گذاری های موفق در استان نیز محسوب شود.

شایان ذکر است: در پایان اولین روز این همایش توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد و چشم انداز آن در افق 1404 از سوی داوران و کارشناسان حاضر مقاله برتر معرفی گردید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا