محمد شکاری گفت : ما از سلامت یزد از سلامت بافنده های یزد استفاده کردیم قبلا نام یزد بر قالی زیبنده نبود همه میخواستند فرش اردکان داشته باشند ، دوازده سال به نام قم فرش یزد را توضیع می کردیم . امروز قالی قمات یزد را سی درصد گران تر از قالی قم می خرند ، قمات جایگزینی برای فرش کرمان است ، همه تجار تبریز برای منازلشان در نمایشگاه ها قالی قمات را خریده اند . اگر مدیران و تولید کنندگان و همه اقشار جامعه حمایت کنند میتوانیم ابروی فرش یزد را در دنیا بالا ببریم

یزد فردا سرویس اجتماعی  :محمد شکاری مدیر نمایشگاه قالی قمات در ایین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: در صنعت فرش چیزی به نام فرش یزد وجود نداشته است و همه فرش یزد را با نام فرش اردکان می شناسند برای نوع اوری در صنعت فرش یزد رج های درشت باف را که فرش یزد(اردکان) به ان معروف است تغییر داده و به رج های ریز که در اصطلاح به ان رج پنجاه می گویند تبدیل کرده ایم .
کلکسیون قمات با توجه به کیفیت مواد اولیه بکار رفته هر تخته فرش را تا مدت زمان سی سال ضمانت می کند این ضمانت شامل تثبیت رنگ فرش می باشد .
محمد شکاری مدیر نمایشگاه قالی قمات در این رابطه گفت: زمانی که تولید کننده فرش از کیفیت مواد اولیه خود اطمینان داشته باشد می تواند با خیال اسوده محصول نهایی را ضمانت نمایید ، کلکسیون فرش های قمات با استفاده از مواد اولیه بسیار مرغوب کرک و ابریشم و با استفاده از تکنیک تک بافت ( چله ابریشم با گره نا متقارن ) ، با استفاده از رنگ های با ثبات تقریبی صد درصد و با استفاده از طرح های انحصاری و شناسنامه دار تولید شده اند .

محمد شکاری گفت : ما از سلامت یزد از سلامت بافنده های یزد استفاده کردیم قبلا نام یزد بر قالی زیبنده نبود همه میخواستند فرش اردکان داشته باشند ، دوازده سال به نام قم فرش یزد را توضیع می کردیم . امروز قالی قمات یزد را سی درصد گران تر از قالی قم می خرند ، قمات جایگزینی برای فرش کرمان است ، همه تجار تبریز برای منازلشان در نمایشگاه ها قالی قمات را خریده اند . اگر مدیران و تولید کنندگان و همه اقشار جامعه حمایت کنند میتوانیم ابروی فرش یزد را در دنیا بالا ببریم .


مدیر نمایشگاه قالی قمات در ادامه افزود : قمات مخفف شده کلمات قم ، اصفهان و تبریز است که نماد فرش ایرانی هستند و باید گفت مصرف کنندگان میتوانند ویژگی های منحصر بفرد هر سه نوع فرش های گفته شده را در قالی قمات تجربه کنند .
شکاری در پایان گفت قالی قمات برند خانه هنرمندان قالی باف یزد است که موفق شده تا کنون بیش از پنجاه لوح تقدیر و تندیس جهانی را در جشنواره های مختلف کسب نماید ، گفتنی است قالی قمات دارنده اولین هولو گرام فرش دستباف در ایران است .

شایان ذکر است که کلیه طرح های قالی بصورت انحصاری و طراحی شده توسط محمد شکاری دهج انجام شده و بصورت کلکسیونی نایاب از فرش های منحصر بفرد دست باف در این محل عرضه می شود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا