همکاری که تولد همکارش را تبریک گفت

بسمه تعالی
هجمه سنگین رسانه ای چه از طریق فضای مجازی و چه روزنامه ها و ... در خصوص یک تولد چند دقیقه ای برای مدیرکل محترم کتابخانه های عمومی استان یزد ادامه دارد. همه توانشان را هم گذاشته اند تا بر چند نکته به صورت ویژه تمرکز کنند: ساعت اداری ،بیت المال، ارباب رجوع و ... گویی همه چیز در همه جا بر وفق مراد است!
این برنامه ساده، کوتاه و صمیمی که برخی با اغراض مشخص، سعی در تبدیل آن به یک تخلف سنگین اداری را دارند حاصل ارتباط دوستانه همکاران گرانقدر کتابخانه های عمومی سراسر استان یزد بوده است که یکی از اصلی ترین دلایل این ارتباط خوب ،حضور سرکار خانم دوست فاطمیها به عنوان مدیرکل مجموعه بوده است. کسی که باعث شد حواشی در مجموعه رنگ باخته و همه در آرامش به کار تخصصی خود بپردازند. گزارش رسمی و مستند اقدامات انجام شده گواه میزان کار انجام شده و نتایج آن است.
رسم نیکوی تبریک تولد همکار که در سال گذشته در بالاترین سطح نهاد و توسط شخص دبیرکل محترم جناب آقای مختارپور پیگیری میشد امسال از طریق مدیرکل محترم ادامه یافته است.
تبریکی که سعی شد در قبال این کار زیبا و فرهنگی پاسخی به آن داده شود. کاملا خودجوش و غیررسمی.
یک دورهمی ساده که با هزینه شخصی همکاران و به درخواست خود آنها بوده است. کلیه ملزومات این جشن ساده تشکیل شده بود از یک دسته گل و 2قطعه کیک برای بیست و اندی همکار. و البته توپخانه سنگین رسانه ای که سعی نموده با تماسهای مکرر با مسئولین استانی و کشوری پیاز داغ ماجرا را زیاد کرده و پرده از این تخلف سنگین بردارد! البته الحمدلله پرونده های فسادهای مکرر و ... به نتیجه رسیده است و فقط همین مسئله مانده بود!
تلف شدن ساعتها وقت و انرژی مردم در هیاهوی بوروکراسی سنگین اداری ایران و ساعت کار مفید کارکنان نیز به ماجرا گره زده شده!


وقتی قطعات این پازل درهم و تصنعی، کنار هم قرار میگیرد تنها چیزی که به ذهن خطور میکند زیر سوال بردن پرونده پاک و سفید شخص مدیرکل کتابخانه های عمومی استان است. دروغهای واضحی که در مطلب روزنامه آفتاب یزد به چشم میخورد و البته اشتباهات در جملات نشان دهنده دستپاچگی نویسنده و دست اندرکاران برای نگارش و رساندن مطلب است.
" جشن تولد مفصل" ، "مصداق بارز کم کاری" ، " ساعتها همکاران دور هم جمع شوند شمع فوت کنند هدیه باز کنند دکور اتاق تغییر دهند دور هم بنشینند و کیک تولد بخورند" جملات غیر واقعی و ناصوابی است که گوینده و نویسنده باید در پیشگاه خدا و مردم پاسخگوی دروغ ، تهمت و افترای خود باشند. اشتباهات دیگری نیز در این نوشته به چشم میخورد که عجله زیاد باعث شده تا روزنامه" پورمختار" را به جای مختارپور و "رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد" را به جای مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد! بنویسد. ما شاهد جزئیات ماجرا بوده ایم و مطالب بالا را که به نقل از روزنامه آفتاب یزد می باشد، تکذیب میکنیم.
اصل ماجرا درست است. غافلگیری مدیرکل برای تبریک تولد و یک دورهمی ساده و مختصر . اما براستی این همه هیاهو برای چیست؟
به هیچ عنوان این مراسم مختصر آنگونه که آفتاب میگوید مفصل نبوده است. فعالیتهای متعدد و تاثیرگذار خانم مدیرکل برکسی پوشیده نیست.کسی که با حضور ایشان شاهد تغییر و تحول به معنای واقعی کلمه در کتابخانه های عمومی یزد بودیم. (این مطلب را همه ناظران و شاهدان منصف بیرونی تایید مینمایند ).اجرای برنامه های متعدد فرهنگی،توجه مضاعف به کیفیت اقدامات و برنامه ها به جای کمیت و آمارسازی ، بیش از 100سفر برنامه ریزی شده و موثر کاری به تمام روستاها و شهرهای استان و بازدید از تمامی کتابخانه های عمومی، بازسازی و نوسازی کتابخانه های غیر استاندارد و تامین هزینه های مربوطه با مشقت فراوان در شرایط خاص اقتصادی کشور، رایزنی و ارتباط تنگاتنگ با مسئولین ، کتابداران و اعضا، تجهیز کتابخانه ها و رفع تقریبی مشکل تجهیزات در اغلب کتابخانه های استان تنها بخشی از کارهایی بوده که خانم دوست فاطمیها در مدت مسئولیتشان انجام داده اند.
حالا آدم منصف باید همه اینها را ندیده بگیرد و بگوید "مصداق بارز کم کاری" !!؟
" ساعتها تجمع همکاران"؟!! حداقل نویسنده به خود زحمت میدادند و از برخی حاضران استعلام میکردند.
صرف کیک نیز بعد از مراسم و در اتاقهای همکاران بوده است. لذا دروغ بعدی "دور هم نشستن و کیک خوردن" از کجا آمده است؟! ساعتها تجمع از کجا آمده؟ باز کردن هدایا از کجا آمده؟ تغییر دکور در اتاقی با 6 میز که جای نفس کشیدن ندارد از کجا آمده است؟!


متاسفانه رذالتهای اخلاقی به قدری در جامعه ریشه دوانده و قبح دروغ و تهمت و بردن آبروی مومن از بین رفته است که به راحتی به خود اجازه میدهیم چنین مطالب ساختگی را که بیشتر جنبه تخریب دارد منتشر نماییم. الحمدلله که بنا بر شفافیت و صداقت است. چرا که بدون پرده پوشی تصویر آن در صفحه
شخصی مدیر کل نیز منتشر شده. اما سوء استفاده ، مبالغه و در آمیختن دروغ های متعدد برای رسیدن به هدف، از اخلاق و انصاف به دور است. خداوند به نیتهای همه ما آگاه است. انشاا.... که اغراض سیاسی و جناحی در خصوص منتقدین مطرح نیست. به فرموده مولایمان امام علی (ع): لَيسَ الكَذِبُ مِن خَلائِقِ الإِسلامِ؛ دروغگويى از اخلاق اسلام نيست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا