استاندار يزد به مناسبت اول مهرماه و روز بازگشايي مدارس و دانشگاهها پيامي صادر كرد.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي استانداري يزد، متن كامل پيام «سيدمحمد ميرمحمدي» به شرح زير است:
بسمه تعالي
آغاز مهر، آغاز بهار شكوفايي‌ها و طليعۀ شكفتن‌هاي معنوي است، دانشجويان و دانش‌آموزان عندليبان اين بهارند و زمزمۀ درس ها، تغزل‌هاي اين چمن است و مهر، ماه محبت و مهرباني، ماه دانش و بينش، ماه قلم، كتاب و نوشتن، ماه تجديد خاطره‌ها در خاطرها و تجديد ديدارها در كلاس ها و مدرسه هاست، ماه وصال طالبان علم با اساتيد و معلمان، ماه اشكهاي شوق و ترنّم هاي عاشقانۀ حیات و زندگي است.
به راستي حيات و زندگي واقعي وقتي است كه جان و دل آدمي با معرفت و دانايي درآميزد و با بصيرت و بينايي پيوند خورد كه زندگي چيزي جز عبادت و بندگي، عشق ورزيدن، دانستن، فهميدن و روشني بخشيدن نيست.
اسلام دين معرفت است كه معجزه اش كتاب، سوگندش به قلم و اولين آيه و پيام كتابش با اقرأ آغاز مي‌گردد و طلب علم و تحصيل دانش، فضيلت و پژوهش و تحقيق در آن از بالاترين عبادت هاست و هر كس به اندازه‌اي كه فهيم و عليم است ارزش دارد.
همه تحولات بشري به انديشه، قلم و كتاب مربوط است و توانايي جز دانايي نيست و داشتن انسان هاي دانا و نظام آموزشي توانمند از شاخصه هاي بزرگ توسعه و پيشرفت محسوب مي گردد.
اينجانب فرا رسيدن ماه مهر و مهرباني كه با عيد سعيد غدير مقارن شده است را تبريك عرض مي كنم و از همه دست اندركاران تعليم و تربيت در اين استان پر استعداد كه سالهاست فرزندان آن در عرصۀ علم و دانش بر سكوهاي افتخار و والايي مي درخشند تشكر مي كنم و اميدوارم در تقويت و تعالي اين فرهنگ همچنان كوشا باشند.
جهان آينده جهان دانايي‌هاي آميخته با ايمان، عرفان و عشق است و فرزندان ايران اسلامي بي شك قلل سربلندي‌هاي علمي و معنوي را فتح خواهند كرد.
از خداوند منان توفيق همه عزيزان را در اين مسير همراه با پيروي از آموزه‌هاي ائمه اطهار(ع) مسئلت مي‌نمايم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا