دومین جشن خانواده صنعت چاپ با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در تالار فرهنگ یزد برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد طی سخنانی با اشاره به ظرفیت های مهم صنعت چاپ در این استان گفت:نمایشگاه دائمی توانمندی های حوزه چاپ در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد راه اندازی شده است.
علی غیاثی ندوشن به فعالیت 104واحد چاپی در این استان اشاره کرد واز آنان خواست تا تولیدات مهم چاپی خود را برای قراردادن در این مجموعه نمایشگاه چاپی در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد قراردهند.
وی هدف از راه اندازی این نمایشگاه را معرفی بهتر از تولیدات چاپی در استان یزد عنوان کرد و گفت:استان یزد از ظرفیت های مهم چاپی برخوردار است که باید معرفی و اطلاع رسانی بیشتری ازآن صورت گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد همچنین ازراه اندازی کتابخانه تخصصی حوزه چاپ در یزد خبر داد.
به گفته غیاثی ندوشن،این کتابخانه تخصصی با 160عنوان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد راه اندازی شده است.
وی در ادامه بااشاره به برخی مشکلات حوزه صنعت چاپ در استان یزدگفت:خدمات پس از چاپ در استان یزد با مشکلاتی مواجه است.
وی خواهان سرمایه گذاری چاپخانه داران به حوزه پس از چاپ شد و گفت:استان یزد آمادگی دارد باارائه تسهیلات دراین بخش مشکلاتی که در حوزه پس از چاپ وجود دارد را برطرف و مرتفع نماید.
در ادامه این مراسم نیز برخی از چاپخانه داران استان به ارائه برخی پیشنهادات و مشکلات مربوطه پرداختند.تجلیل و قدردانی از چاپخانه داران بخش دیگری از این مراسم بود.
دربخش پیشکسوت نمونه ازحسینعلی قرقچیان،حسن دهقان،اکبرسوزنی ومحمد رضا بابا حسینی تجلیل شد.دربخش فعالان حوزه چاپ و واحدهای وابسته نیز از سید فهیم الدین طباطبایی،سید علی اکبر حسینی،مهدی زارع،محمد امین عظیمی فرد،حسن نجیب،یوسف آتشی ،حسین احمدی،مریم عباسی،محمد حسین جوکارو حسین سعد آبادی قدردانی و تجلیل بعمل آمد.
اما از مهدی دهقانی بعنوان تولید کننده نمونه محصولات چاپی تجلیل بعمل آمد.
حسن گرانمایه ،حمید حبیبی ومجتبی قدیری نیز بعنوان کارگران نمونه صنعت چاپ بودند که دراین مراسم از آنان تجلیل بعمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا