اکرم السادات مجدی بافقی کاشف نوعی جرم گیر در گفتگو با خبرنگار «بافق فردا» از بیوگرافی و روند کشف خود چنین می گوید: متولد سال ۱۳۵۷ هستم و پس از گذراندن دوره پیش دانشگاهی در سال ۷۸ وارد دانشگاه یزد شده و در رشته شیمی مشغول به تحصیل گردیدم و پس از پایان دوره کارشناسی به دلیل علاقه خاصی که به تحقیقات داشتم در زمینه های مختلف مشغول به تحقیق شدم.

وی می افزاید: کشف من یک نوع شوینده است که به عنوان جرم گیر استفاده می شود و جایگزین مناسب جوهر نمک می باشد به دلیل ایمنی بالا می توان استفاده های بسیار گسترده‌ای از آن نمود.

مجدی با بیان اینکه یک روز در تلویزیون تصاویر دلخراشی از سوختگی با جرم گیر را مشاهده کرده است تصریح می کند: بچه‌های کوچک با ظرف جوهر نمک بازی می کردند و به دلیل شباهت آن با ظروف آب میوه مانند «سن ایچ» آن را خورده بودند.

این بانوی موفق بافقی ادامه می دهد: در این برنامه آمار فوتی خردسالان و آسیب دیدن آنها را اعلام می کرد به فکر افتادم که راهکاری برای آن بیابم در ضمن خانم های خانه دار زیادی را دیده بودم که به دلیل حساسیت و مشکلات تنفسی مجبور بودند با جوهر نمک و شوینده های کلردار کار کنند و بسیار برایشان مضر بود .
همه این ها دست به دست هم داد تا با تلاش زیادی بتوانم راهکار جدیدی را بیابم.

وی در ادامه از مشکلات متعددی در این راه وجود داشته و دارد می گوید: مهمترین آنها مشکلات مالی و هزینه های تولید و بالا بودن هزینه های تبلیغات جهت معرفی محصول به مردم بوده است.

مجدی بیان می کند: شوینده درد «DoRD» به عنوان جرم گیر جهت تمیز نمودن سطوح کاشی و سرامیک شیرآلات و… به کار می رود.


وی می افزاید: در صورت آگاهی یافتن مردم از فواید آن و مناسب بودن آن به عنوان جایگزین جوهر نمک می تواند فروش مناسبی داشته باشد .

خوشبختانه همانطور که ذکر کردم با راه اندازی یک شرکت تعاونی تولید شروع شده و مجوزهای لازم اخذ گردیده است در حال حاضر بزرگترین مشکل ما تامین سرمایه در گردش و هزینه های تبلیغات می باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جهت معرفی به بازار و به اصطلاح جا افتادن محصول با حداقل قیمت ممکن به فروش می رسد خاطر نشان می کند: امیدوارم با شناخت مردم و همشهریان و با فروش بالا در آمد خوبی از کشف این محصول کسب گردد .

مجدی ضمن ابراز تاسف از عدم حمایت مسئولین عنوان می کند: متأسفانه هیچ گونه حمایتی از سوی مسئولان در این زمینه صورت نگرفته و با راه اندازی یک شرکت تعاونی و با همت و تلاش سهام داران توانستیم در این راه قدم برداریم.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا