نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: دومین مجوز سرمایه گذاری خارجی در حوزه احداث نیروگاه خورشیدی در این استان از سوی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برای یک شرکت آلمانی صادر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " علی نمازی " با بیان اینکه این نیروگاه در شهرستان میبد احداث می شود افزود: صدور این مجوز در دویست و پنجمین جلسه هیات سرمایه‌گذاری خارجی که  در محل سازمان سرمایه‌گذاری ایران با حضور اعضای هیات سرمایه‌گذاری خارجی برگزار شد، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد گفت: این شرکت آلمانی دارای پروانه احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 20 مگاوات و با حجم سرمایه گذاری بیش از 20 میلیون یورو می باشد.

نمازی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات موجود، شرکت یاد شده یکی از شرکت های سرمایه گذاری بین المللی در زمینه توسعه نیروگاه های فتوولتائیک خورشیدی در کشور آلمان و در شهر مونیخ می باشد و سابقه فعالیت آن در زمینه توسعه انرژی خورشیدی به سال 2011 میلادی باز می گردد و در 5 سال گذشته بیش از  40 پروژه با مجموع 370 مگاوات و حجم سرمایه گذاری 615 میلیون یورو راه اندازی کرده است.

هیات سرمایه گذاری خارجی به ریاست معاون وزیر امور اقتصادی و درایی به عنوان رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و مرکب از معاون وزیر امور خارجه، معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی و حسب مورد معاونین وزارتخانه های ذیربط و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان محل اجرای طرح می باشد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا