مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در نشست هم اندیشی برگزاری هفتۀ ملی کودک در استان گفت: معرفی ارزش‌ها و مفاهیم عاشورایی به کودکان با استفاده از نمادها، نشانه‌ها و زبان هنر اثرگذاری بیشتری دارد و در این زمینه باید نزدیک شدن به زبان کودک را مدنظر قرار داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی هفتۀ ملی کودک در استان با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این جلسه با تاکید بر اهمیت آموزش و ارزش پذیری در دوران کودکی بیان کرد: با توجه به هم‌زمانی هفته ملی کودک با ایام سوگواری ماه محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی  باید برنامه ها در مسیر معرفی ارزش های واقعۀ کربلا به کودکان هدف‌گذاری و اجرا شود.
«مجید جوادیان زاده» ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از محورهای مهم فعالیت نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید مبارزه با آسیب های اجتماعی است تقارن هفته ملی کودک با ایام عاشورا فرصت خوبی برای معرفی مفاهیم ایثار، صبر و پایداری به کودکان برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی می باشد.
وی افزود: هفته‌ ملی کودک در سال جاری فرصت مناسبی برای هم‌افزایی و نگاه فرادستگاهی در ایجاد برنامه های جذاب با معرفی ارزش های دینی و اجتماعی به کودکان و خانواده است.
جوادیان زاده در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ارائه مفاهیم ارزشی به کودکان باید در قالب برنامه های متنوع طراحی و مفاهیم گذشت، صبر، حق طلبی و پایداری که نمادهای ارزشمند عاشورایی می باشند برای کودکان و خانواده ها تبیین شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان نیز در این جلسه گفت: برنامه های هفته ملی کودک امسال با توجه به تقارن در دهه اول محرم با نگاه به آیین های دینی و مذهبی از روز 15 تا 21 مهرماه در استان اجرا می شود.
«عباسعلی دانافر» ادامه داد: امسال شعار هفته ملی کودک با عنوان «کودکان تشنه اند» در نظر گرفته شده است و در روزهای این هفته برنامه ها با موضوعاتی از قبیل: «میراث فرهنگی و دوستی با طبیعت در زندگی کودک امروز»، «امنیت و سلامت در زندگی کودک امروز»، «دانش، آگاهی، کتاب و فضای مجازی در زندگی کودک امروز»، «گذشت و فداکاری در زندگی کودک امروز» و «شجاعت و سخاوت در زندگی کودک امروز» برگزار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا