مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در دیدار با مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گفت: فراهم سازی زمینه اشتغال زندانیان توسط برنامه ها و فعالیت های آموزشی ،متضمن سلامت جسمانی و روانی زندانیان است .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در دیدار با مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گفت: فراهم سازی زمینه اشتغال زندانیان توسط برنامه ها و فعالیت های آموزشی ،متضمن سلامت جسمانی و روانی زندانیان است .

      به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد: در راستای  اشاعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و به منظور توانمند سازی مددجویان جهت کاریابی و اشتغال ایشان پس از آزادی و با توجه به نیازسنجي هاي بعمل آمده و بستر سازي هاي موجود و همچنین بحث و تبادل نظر پیرامون تشکیل دوره های جدید فنی و حرفه ای در زندان های استان، "علی افضلی"  مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ،"رضانویدی " معاون اداری و پشتیبانی اداره کل  و آرش پژمان رییس اداره آموزش اداره کل ضمن حضور در اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با " رضا ذوالفعلی نژاد"مدیر کل جدید آن مجموعه دیدار و گفتگو کردند .

      در ابتدا " رضا ذوالفعلی نژاد"مدیر کل جدید زندانهای استان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار از تعامل و همکاری اداره کل آموزش  فنی و حرفه ای در اعزام مربی و برگزاري كلاسهاي مهارتی براي مددجويان تقدیر و تشکر نموده و افزود:با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل استمرار حرفه آموزی را موجب توانمند سازی مددجویان جهت تسهیل در کاریابی و اشتغال آنان و نوعی تلاش در جهت کمک به اقتصاد ایشان عنوان کرد .

وی با تصریح بر ضرورت و تاثیر حرفه آموزی و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی بیان داشت: این آموزشها با پر کردن اوقات فراغت زندانیان و ایجاد انگیزه ، میزان امید به زندگی در آنها را افزایش میدهد و بسیاری از عوامل آسیب زا را بی اثر خواهد کرد .

در ادامه "علی افضلی"  مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و همچنین انتصاب شایسته آقای" رضا ذوالفعلی نژاد" به سمت مدیر کل جدید زندان استان افزود: از ابتداي سال جاري ، تمام تلاش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای بر این بوده  که با  همکاری و همفکری کلیه پرسنل بتوانیم خدمات شایانی را به مردم استان و بویژه مددجویان در بحث آموزش های بازار محور ارائه دهیم؛که تنوع در رشته ها و مهارت آموزی یکی از عوامل جذب زندانیان به این برنامه ها می باشد.

وی بیان داشت: فراهم سازی زمینه اشتغال زندانیان توسط برنامه ها و فعالیت های آموزشی ،متضمن سلامت جسمانی و روانی زندانیان است .

      در پایان این دیدار"رضا نویدی" معاون اداری و پشتیبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز ضمن تشکر از تعاملات و همکاریهای صورت گرفته فی ما بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل زندانهای استان در جهت حرفه آموزی زندانیان گفت: کمک به حرفه آموزی زندانیان موجب بازتوانی آنان و تسریع در روند بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه خواهد شد .

وی تصریح کرد: در راستای تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سازمان زندانها دنبال دایر نمودن رشته های جدید فنی و حرفه ای در زندان خواهیم بود و جهت تامین و ارتقاء تجهیزات نهایت همکاری را با اداره کل زندانها انجام خواهیم داد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا