به گزارش روابط عمومي مرکز اسناد وكتابخانه ملي استان يزد یک برگ «سند احياء سنت جماعت در نماز عيد غدير در قرن حاضر»، توسط همسر حضرت آيت الله العظمي مرحوم ميرزا محمدحسن احمدي فقيه در مركز اسناد و كتابخانه ملي يزد به ثبت رسيد.

اين سندکه به امضاء جمعی از علما و اقشار مختلف مردم یزد و قم رسيده است، امضا کنندگان بر احياء سنت جماعت در نماز عيد غدير در قرن حاضر توسط حضرت آيت الله العظمي مرحوم حاج ميرزا محمدحسن احمدي فقيه در سال 88 تاکید کرده و صحه گذاشته اند.

«سند احياء سنت جماعت در نماز عيد غدير در قرن حاضر» توسط فرزند ارشد ایشان، احمد جواد احمدی فقیه به مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان اهدا گردید و به انضمام مستندات صوتی و تصویری در قالب دو عدد لوح فشرده و20برگ متن پیاده شده خطبه نماز عید غدیر در سال 1388 و همچنین تعداد 14 برگ تصاویری از احیاء این سنت حسنه در سال 88 و استمرار آن تاکنون، در سيستم جامع اطلاع رساني اين مرکز به ثبت رسيد.

گفتنی است تقریرات دروس خارج فقه حضرت آيت الله العظمي مرحوم ميرزا محمدحسن احمدي فقيه، در کتابی با عنوان «سنت جماعت در نماز عید غدیر میثاق با ولایت» توسط انتشارات «آیات بینات» در هزار نسخه به چاپ رسیده است. 

همچنین محققين و پژوهشگران می توانند با استفاده از نرم افزار «اپك» بر روي سايت مركز اسناد و كتابخانه ملي استان يزد به آدرس www.nlai.ir/yazd  از اسناد آرشيوي این مرکز استفاده کنند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا