اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در تمامی بخش های همایش ملی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد و چشم‌انداز آن در افق 1404 حضور پررنگ و فعال داشت و 9 مقاله مدیر کل و کارکنان این دستگاه اقتصادی استان در همایش یاد شده پذیرفته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، علاوه بر پذیرش، تعدادی از این مقالات در همایش ارائه و تعدادی نیز در کتاب ویژه همایش به چاپ رسید.
در محور  بازار کار در استان یزد، مهاجرت، فضای کسب و کار، جمعیت و نیروی انسانی از سوی هیات داوران همایش مقاله مشترک علی نمازی، نعیمه حسینی پور و دلارام خسروی با عنوان " مهاجرت روستا به شهر در ایران با تاکید بر استان یزد، کاربردی از فرضیه درآمد انتظاری تودارو "  پذیرفته شد.
همچنین در این بخش " متغیرهای تهییج‏کننده مهاجرت در ایران با تاکید بر استان یزد: 1385-1390 " اثر دلارام خسروی ارائه و چاپ شد و مقاله " فضای کسب و کار استان یزد در برنامه پنجم توسعه و راهکارهای بهبود آن " نوشته علی نمازی، محمد دهقان‏منشادی و پروین پوررحیم مورد پذیرش هیات داوران همایش قرار گرفت.
مقاله مشترک نعیمه حسینی پور و دلارام خسروی با عنوان " صنعت گردشگری در استان یزد در برنامه پنج‏ساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی " نیز در محور در محور فرهنگ، گردشگری و میراث فرهنگی در استان یزد، برنامه‏ریزی، توسعه و حفاظت برتر شناخته و پذیرفته شد.
همچنین در این بخش مقاله " تعاملات فرهنگی و نقش آن بر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد " نوشته دلارام خسروی و مهتاب بهلور و مقاله " بررسی رابطه بین بودجه و توسعه گردشگری : مطالعه موردی استان یزد " نوشته عبدالرضا شفیعی، جمال برزگری خانقاه و رضا تقی زاده ارائه و چاپ شد.
در محور صنعت و معدن در استان یزد، رقابت‏پذیری و راهبردهای آینده، مقاله مشترک علی نمازی، مرتضی محمودی و ایمان برهانی با عنوان " ارزیابی و تجزیه و تحلیل کارایی اقتصادی معادن استان یزد، رهیافت تحلیل پوششی داده‏ها " ارائه و چاپ شد.
مقاله های " بررسی جایگاه استان یزد از منظر شاخص‏های منتخب بخش حمل و نقل " اثر مرتضی محمودی و گلسا صالحی و  " فناوری اطلاعات و کارایی وصول مالیات در اداره کل امور مالیاتی استان یزد " اثر بی بی طاهره میرفخرالدینی نیز در بخش  زیرساخت‏های توسعه در استان یزد، اعتبارات، حمل و نقل و شبکه‏های انتقال و توزیع، پذیرش و چاپ شد.
همایش ملی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد و چشم‌انداز آن در افق ۱۴۰۴ در هشت محور با حضور مسئولان و کارشناسان ۲۱ استان کشور به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه یزد  برگزار شد.
310مقاله از 21 استان به دبیرخانه این همایش ارسال شده که کمیته علمی متشکل از 98 داور 258 مقاله را پذیرفته است.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا