محسن اختياري

معمولا بيشتر ما در زندگي روزانه خود آنچنان دچار روزمرگي و تكرار مي شويم كه قدر گرانبهاترين داشته هايمان را هم نمي دانيم ؛ اما بعضا اتفاقاتي رخ مي دهد كه اندكي ما را بيدار مي كند .

خبر تاسف برانگيز قتل يك همشهري بي گناه يزدي در روزهاي اخير آنچنان جو حاكم بر شهر را تحت تاثير قرار داد كه مهمترين لازمه در زندگي يعني امنيت را به همه ما گوشزد نمود .

امنيت ، بدون ترديد مهمترين لازمه براي حيات هر جاندار و حتي براي موجوديت هر موجود است ، قطعا همه ما در خصوص بسياري اموال و اشياء با ارزش خود نكات امنيتي را مد نظر قرار مي دهيم .

حتي در وسعت حيات حيوانات نيز يكي از اساسي ترين موضوعاتي كه عمدتا بصورت غريزي مورد توجه قرار مي گيرد امنيت است ، آنچنانكه اين امر در انتخاب محل زندگي و آشيانه حيوانات كاملا مشهود است .

هيچ ترديدي نيست كه امنيت گرانبهاي امروز جامعه خويش را كه در هيچ كجاي ديگر دنيا نظيرش تجربه نمي شود مديون جانفشاني و از جان گذشتگي مردان مردي هستيم كه چه در خط مقدم جبهه ها تحت عنوان مدافعان حرم و چه در امتداد مرزهاي طولاني كشور و چه در گستره وسيع داخلي اين مرز و بوم مقدس بزرگترين موهبت الهي و لازمه زندگي را براي تك تك ما به ارمغان مي آورند .

حادثه اخير در شهر يزد كه از ديرباز امنيت از بارزترين شاخصه هايش بوده ، اگر چه در ابتدا موجي از هيجانات و احساس نا امني را در سطح شهر ايجاد نمود وليكن دستگيري بسيار سريع عاملان اين جنايات ناجوانمردانه ، بار ديگر هشياري و تيزبيني تمامي نيروهاي امنيتي چه در سطح كشور و علي الخصوص در سطح استان را به نمايش گذاشت كه جادارد علاوه بر تقديرات فراوان از تمامي اين عزيزان بخاطر بازگرداندن مجدد جو آرامش و امنيت تقاضاي مجازات عاملان مخل نظم و امنيت مردم را در اسرع وقت داشته باشيم تا ضمن تسلايي بر آلام بازماندگان و همشهريان درس عبرتي باشد براي تمامي كساني كه انديشه هاي خام جنايت و ايجاد نا امني را در سر مي پرورانند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا