مدیران ارشد شرکت های Shandong و Sunsungs چین از محل تصفیه خانه جنوب اصفهان با سرمایه گذاری مستقیم شرکت تعاونی پیشگامان نصف جهان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان، مدیران عامل شرکت های Shandong و Sunsungs که از بزرگ ترین شرکت های فعال در حوزه احداث نیروگاه های بیوگاز و با رزومه ای قدرتمند در سطح آسیا و اروپا می باشند، به همراه تیم ارشد فنی خود جهت بازدید از محل احداث نیروگاه بیوگاز جنوب اصفهان با سرمایه گذاری مستقیم شرکت تعاونی پیشگامان نصف جهان وارد اصفهان شدند. طی حضور 4 روزه نمایندگان شرکت های مذکور جلسات مفیدی برگزار و توافقات اصلی جهت اجرای این پروژه در بخش ساخت مخازن گاز خروجی دایجسترها و بهینه سازی دایجسترها حاصل گردید و همچنین در راستای خرید تجهیزات ژنراتور تولید برق نیز با چند شرکت اروپایی از کشور های آلمان و فنلاند مذاکرات نهایی انجام شده است.

نیروگاه بیوگاز از فاضلاب شهری دومین مجوز کشوری پس از نیروگاه تصفیه خانه جنوب تهران و اولین نیروگاه بیوگاز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سطح کشور می باشد. لازم به ذکر است طبق مصوبه وزارت نیرو در بخش انرژی های تجدیدپذیر و پاک، نیروگاه های بیوگاز باید پس از صدور مجوز نهایی که توسط سازمان انرژی های نو ایران (سانا) صادر می شود حداکثر ظرف مدت 30 ماه به مرحله بهره برداری برسند که شرکت تعاونی پیشگامان نصف جهان با ارائه بیزینس پلان دقیق و برنامه ریزی منسجم زمانبندی این پروژه را 18 ماه اعلام نموده است. این نیروگاه در فاز اولیه خود ظرفیت تولید 2 مگاوات برق را دارد و راه اندازی آن تاثیر به سزایی در کاهش گازهای گلخانه ای و کاهش آلودگی های زیست محیطی در سطح شهر اصفهان خواهد داشت. شرکت تعاونی پیشگامان نصف جهان تلاش دارد با پیگیری اهداف گروه تعاونی پیشگامان در بخش انرژی های تجدید پذیر و پاک با اجرای کامل این پروژه گامی موثر در سربلندی گروه تعاونی پیشگامان در سطح کلان شهر اصفهان بردارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا