معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در مراسم افتتاح آموزشگاه خيّری «شادروان علي صالحي» گفت: يكي از بالاترين شكل‌هاي ايثار در جامعه اين است كه مال خود را در راه توسعه و ترويج علم هزينه كنيم.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي استانداري يزد، صبح يك‌شنبه 11 مهرماه مراسم افتتاحيۀ دبستان پسرانۀ خيّري «شادروان علي صالحي» با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، فرماندار يزد، مديركل آموزش و پرورش استان و جمعي از مديران اين اداره‌كل در منطقۀ نجف آباد يزد برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين مراسم ضمن قدرداني از خيّران بزرگواري كه اين آموزشگاه را در اختيار دانش آموزان قرار داده اند بيان كرد: اين اقدام بالاترين شكل ايثار در جامعۀ ما است زيرا سرمايه اي كه در مسير علم و تعليم و تربيت دانش آموزان امروز گذاشته مي شود در حقيقت ساختن آينده براي نوجوانان و جواناني است كه يك روزي قرار است مسئوليتي را در اين شهر، استان و كشور بپذيرند و هر كدام در جايي به مردم و ايران عزيز خدمت كنند.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: شايسته است در مقابل اين فداكاري و ايثار سر خضوع پائين آورد و امروز شادترين فردي كه در جمع ما حضور دارد مرحوم «علي صالحي» است كه با همّت والدين آن مرحوم اين مدرسه به بهره برداري رسيده و در اختيار شما دانش آموزان قرار گرفته است.
وي خاطرنشان کرد: امروز اين دانش آموزان با تلاش و كوشش در علم آموزي خودشان و با مسير درستي كه در زندگي انتخاب مي‌كنند قدردان چنين خيّران بزرگواري هستند كه براي آن ها سرمايه گذاري كرده و امكانات خوبي فراهم نموده‌اند.
طالبي گفت: انشاالله دولت هم بتواند در حد توان خودش زمينۀ چنين مشاركت هايي را براي خيَران فراهم و در راستاي ايجاد امكانات و تجهيز آموزشگاه ها تلاش كند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: افتتاح اين آموزشگاه، سرآغازي باشد براي يك عزم و ارادۀ جدي در بين دانش آموزان براي كسب علم و همۀ دانش آموزان در همۀ مناطق استان بتوانند از امكانات خوبي براي تحصيل بهره مند شوند.
گفتني است دبستان پسرانۀ «علي صالحي» به همّت والدين آن شادروان، «مجيد صالحي» و «سعيده شباب» با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و 500 ميليون تومان در مساحت دو هزار و 500 متر مربع و زيربناي هزار و 881 متر مربع در دو طبقه و 12 كلاس آموزشي در منطقۀ نجف آباد ( آموزش و پرورش ناحيۀ دو يزد) به بهره برداري رسيد و در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از این خیّران مدرسه ساز تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا