دبير كميسيون برنامه‌ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان از ورود لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق به ارزش بيش از يك ميليارد دلار، به کشور خبر داد.

 به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، كارگاه آموزشي شناخت عوارض ناشي از مصرف كالاهاي قاچاق آرايشي و بهداشتي استان با حضور معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي شهيد آیت الله صدوقي(ره) يزد و بیش از صد نفر از دست‌اندرکاران آرایشگاه‌های زنانۀ استان در سالن اجتماعات مرکز بهداشت یزد برگزار شد.
دبير كميسيون برنامه‌ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان در اين كارگاه يك روزه به اثرهاي زيان بار قاچاق كالاهاي سلامت محور و خطرهاي استفاده از فرآورده هاي قاچاق و غيرمجاز آرايشي و بهداشتي اشاره كرد.
«احمد ترحمي» به تشريح سياست‌هاي دولت تدبير و اميد در برخورد با معضل قاچاق كالا و ارز پرداخت و با تأكيد بر سياست‌هاي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز براي آموزش و فرهنگ سازي براي رویارویی با عرضة قاچاق كالا گفت: آماده كردن مردم براي مبارزه با قاچاق كالا، مصرف كالاي داخلي و كاهش تقاضاها براي استفاده از كالاهاي خارجي تنها در سايۀ آموزش همگاني و فرهنگ سازي امكان پذير است.
وي بيان كرد: هر ساله لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق به ارزش بيش از يك ميليارد دلار وارد كشور مي شود و ضروري است دستگاه‌هاي مربوطه در جهت برخورد قاطع با اين نوع كالاها كه مستقيماً با سلامت جامعه در ارتباط هستند هماهنگي، تعامل و همكاري بيشتري داشته باشند.
ترحمي به سياست‌هاي دولت یازدهم برای برون رفت از ركود و پشتیبانی از صنايع و توليد داخلي اشاره کرد و یادآور شد: يكي از ملزومات تحقق اين مهم توجه همۀ مردم به مصرف كالاي با كيفيت داخلي و پرهيز از خريد كالاي خارجی و قاچاق است.
وی افزود: خريد هر كالاي قاچاق و غیرمجاز مساوي با از دست دادن يك فرصت شغلي براي جوان ايراني است.
دبير كميسيون برنامه‌ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان در پايان سخنان خود از شركت كنندگان در اين كارگاه آموزشي خواست در ترويج و تشويق مردم به مصرف كالاي ايراني و پرهيز از استفاده و عرضۀ كالاهاي قاچاق پيشقدم باشند.
گفتنی است كارگاه آموزشي شناخت عوارض ناشي از مصرف كالاهاي قاچاق آرايشي و بهداشتي استان در اجراي مصوبات چهارمين نشست كارگروه حمايت از توليد و نظارت بر گردش كالا در سطح عرضۀ استان و با هدف اطلاع رساني استفاده از لوازم آرايشي و بهداشتي مجاز و سالم و ضررهای مصرف كالاهاي تقلبي و قاچاق برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا