استاندار يزد يك شنبه شب 25 مهر ماه در نشست كارگروه توسعة صادرات غيرنفتي استان گفت: خوشبختانه در دولت تدبير و اميد حركتهاي خوبي در حوزة صادرات و توليد داخلي انجام شده و صادرات كشور از حالتهاي سنتي به توليد رقابتي و سفارشي تبديل شده است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد،  نشست كارگروه توسعة صادرات غيرنفتي استان با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعة منابع استانداري، مديركل صدور بيمه نامه هاي ميان و بلندمدت در صندوق ضمانت صادرات ايران، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اعضاي اين كارگروه در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين  نشست ضمن تسليت ايام سوگواري حضرت امام حسين(ع) بيان كرد: براي توسعه صادرات در استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت بايد با همكاري بخش خصوصي، اتحاديه صادركنندگان و اتاق بازرگاني بازارهاي كشورهاي هدف را مشخص، برنامه مدوني در اين زمينه تهيه كند و در اختيار صادركنندگان استان قرار دهد.
«سيدمحمد ميرمحمدي» ادامه داد: خوشبختانه تلاشهاي خوبي در زمينه افزايش بازارهاي خارجي توليدات استان انجام شده و نمونه بارز اين تغيير در نحوة صادرات استان بازاريابي، دريافت سفارش و صادرات كاشي استان به اسپانيا بوده كه به تازگي انجام شده است.
وي افزود: شايسته است برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت صادرات استان با همفكري صاحب نظران اين حوزه هر چه زودتر تدوين و ارائه شود.
ميرمحمدي با اشاره به پيشنهاد بخش خصوصي براي تشكيل كميته پيگيري بازار صادراتي روسيه گفت: خوشبختانه روابط تجاري با روسيه مناسب است و جاي توسعه نيز دارد اما اگر بخش خصوصي اين نياز را احساس مي كند لازم است چنين كميته اي تشكيل شود تا دولت نيز پشتيباني هاي موردنياز را انجام دهد.
رئيس كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي استان با اشاره به كاهش واردات به استان و افزايش صادرات در شش ماهه نخست سال جاري ادامه داد: اين آمار و ارقام جاي اميدواري دارد كه براي جذب بازارهاي صادراتي تلاش بيشتري انجام شده است.
استاندار يزد در رابطه با فعاليت صندوق ضمانت توسعه صادرات يادآور شد: استفاده از خدمات اين صندوق فرصتي مناسب براي صادركنندگان استان است و در مواردي كه احتمال ريسك وجود دارد صادركنندگان مي توانند از اين خدمات استفاده كنند.
ميرمحمدي افزود: اگر از ظرفيت شبكه بانكي استان در زمينه توسعه صادرات استفاده بهتري شود مي توان گامهاي مؤثرتري در اين حوزه برداشت.
گفتني است در اين نشست گزارشهايي از بخش خصوصي درباره وضعيت صادرات استان پس از برجام و رفع تحريمها، نتايج و دستاوردهاي سفر سفير مجارستان در ايران به استان يزد و نوع خدمات صندوق ضمانت صادرات ايران ارائه شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا