معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار با تأكيد بر استفاده از ظرفيت رسانه‌ها براي محتواسازي برنامه‌هاي آموزشي، ترويجي و فرهنگي پدافند غيرعامل، خواستار فراهم شدن زمينۀ مشاركت مردم در اين حوزه شد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، پيش از ظهر سه شنبه 27 مهرماه نشست ستاد نكوداشت هفتۀ پدافند غيرعامل استان با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل پدافند غيرعامل استانداري و اعضاي اين ستاد در سالن مديريت بحران استانداري برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين نشست ضمن آرزوي قبولي عزاداريها در ماه محرّم به اهميت موضوع پدافند غيرعامل، نظرات و تأكيدهاي صريح مقام معظم رهبري نسبت به اين موضوع و سياستهاي ابلاغي دولت تدبير و اميد، وزارت كشور و سازمان پدافند غيرعامل در اين رابطه اشاره كرد و گفت: يكي از اصلي ترين دلايل نام‌گذاري هفته ای به نام پدافند غيرعامل و تأكيدي كه مقام معظم رهبري در نام‌گذاري روز پدافند غيرعامل در هشتم آبان ماه داشتند، در حقيقت عمومي كردن پدافند غيرعامل و توصيه اي است كه روي توجيه و تبيين عمومي اين موضوع مي باشد.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: تبيين، تبليغ و فرهنگ سازي در حوزۀ پدافند غيرعامل بايد در سطح جامعه انجام شود و همانطور كه مردم در دفاع نظامي و در اوج آن، دفاع مقدس هشت ساله بهترين مشاركت و عملكرد را داشتند و موجب افتخار تاريخ ايران بوده و هست، لازم است در بحث پدافند غيرعامل نيز زمينۀ مشاركت مردم را فراهم كنيم.
وي افزود: هدف اصلي از برگزاري مانورها و برنامه‌هاي گوناگون در هفتۀ پدافند غيرعامل اين است كه جامعه به نوعي با اهميت موضوع پدافند غيرعامل آشنا شود و با آگاهي جامعه در اين رابطه زمینۀ مشاركت مردم در اين عرصه فراهم گردد.
طالبي یادآور شد: جداي از مردم، نخبگان جامعه، صاحب‌نظران، روحانيون و اهالي منبر و تريبون نيز بايد به حوزۀ پدافند غيرعامل ورود كنند، البته با حفظ حساسيتهايي كه توجه داشته باشيم در تبيين و توجيه مسائل پدافند غيرعامل احساس امنيت در جامعه تحت تأثير قرار نگيرد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گفت: اميدواريم این هفته فتح بابي براي حضور نخبگان و صاحب‌نظران استاني، مجامع علمي و دانشگاهي در اين حوزه باشد و با برنامه‌ريزيهایي كه در كميته هاي گوناگون انجام مي شود به نوعي آن بدنة برجستة جامعه نسبت به پدافند غيرعامل حساس شوند، نسبت به اين موضوع توجه داشته باشند و بتوانند يك حلقة وصل‌كنندۀ خوبي بين مردم با دولت و دستگاههاي عمل كننده در حوزۀ پدافند غيرعامل باشند.
طالبي نقش صدا و سيماي مركز يزد و رسانه‌هاي نوشتاري و مجازي استان را در حوزة پدافند غيرعامل بسيار مهم دانست و به استفاده از ظرفيت رسانه‌ها براي محتواسازي برنامه‌هاي آموزشي، ترويجي و فرهنگي پدافند غيرعامل تأكيد كرد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه ضروري است كميته هاي شهرستاني به رياست فرمانداران فعال شوند و برنامه ريزي ها براي هفتۀ پدافند غيرعامل در شهرستانها نيز به خوبي و شايستگي انجام شود، گفت: امیدواریم در پايان اين هفته با ارزيابي‌هايي كه انجام خواهد شد دستگاههاي برتر معرفي و تقدير شوند و از بي توجهي هاي احتمالي برخی دستگاهها نسبت به بزرگداشت هفتۀ پدافند غيرعامل آگاهی لازم را به دست آوریم.


گفتمان سازي و فرهنگ‌سازي در جامعه مهمترين اهداف هفتۀ پدافند غيرعامل


مديركل پدافند غيرعامل استانداري نیز در اين نشست ضمن گراميداشت فرارسيدن هفتۀ پدافند غيرعامل گفت: گفتمان سازي و فرهنگ‌سازي پدافند غيرعامل در جامعه از مهمترين اهداف و برنامه ها در اين هفته است.
«حسين اسماعيلي» ادامه داد: بحث پدافند غيرعامل از اهميت بالايي برخوردار و همواره از منويات مقام معظم رهبري بوده است.
وي يادآور شد: مهم ترين وظيفۀ ما در حوزة پدافند غيرعامل هم افزايي ملي و آمادگي كامل براي رويارويي با تهديدات است و اين مهم همواره در دستور كار و فعاليتهاي ما قرار دارد..
اسماعيلي خاطرنشان كرد: هفتۀ پدافند غيرعامل از روز يك‌شنبه دوم آبان ماه با شعار «اقتدار ملّي، خودباوري و جهاد علمي» آغاز می شود و در روز شنبه هشتم آبان ماه با شعار «مصون سازي كشور با مديريت جهادي و بسيج مردمي» پايان مي يابد.
گفتني است در پايان اين نشست مسئولان كميته هاي مختلف ستاد نکوداشت هفت پدافند غيرعامل احكام خود را دريافت كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا