مجيد جواديان زاده با بيان اينكه يزد جزو استان هاي اولويت دار براي رويارويي با آسيب هاي اجتماعي نيست، ارادۀ همگاني براي جلوگيري از آسيب هاي ناشي از مهاجرپذيري و صنعتي شدن يزد را ضروري دانست.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، نشست هم انديشي با موضوع پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي استان براي گزارش جامع فعاليت هاي استان در زمينۀ پيشگيري، با حضور مديركل دفتر اجتماعي و فرهنگي استانداري و نمايندگان دستگاه هاي متولي فعاليت هاي اجتماعي، در استانداري يزد برگزار شد.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد در اين نشست با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري به مديريت آسيب هاي اجتماعي، گفت: مديران بايد بكوشند شرايط اجتماعي بهبود يابد و آسيب هاي اجتماعي كه كشور با آن روبرو است به درستي مديريت شود.
«مجيد جواديان زاده» افزود: بنا به فرمايشات مقام معظم رهبري، آسيب هاي اجتماعي گوناگون است اما مهمترين آنها چهار آسيب اعتياد، طلاق، حاشيه نشيني و بي بند و باري است كه برنامهُ مسئولان براي مقابله با اين آسيب ها، بايد در صدر برنامه هايشان قرار بگيرد.
وي بر مبناي گفتۀ مقام معظم رهبري ادامه داد: درست است كه در درجۀ نخست مشكل اقتصادي داريم اما مسئلۀ مفاسد اجتماعي بسيار مهم است و بايد به اين مسئله به گونه اي نگاه و برخوردكنيم، گويي اين آسيب ها در خانۀ خود ما وجود دارد.
جواديان زاده با تأكيد بر حل و فصل مشكلات اجتماعي با استفاده از گنجايش تشكل هاي اجتماعي، گفت: برخي آسيب ها در كشور به مرحله اي رسيده است كه بدون استفاده از ظرفيت هاي مردمي نمي توان با آنها مقابله كرد.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد از تهيه طرح تقسيم كار ملي براي كنترل و كاهش آسيب هاي اجتماعي خبر داد و افزود: اكنون شوراي اجتماعي كشور دستگاه هاي ويژه اي را متولي هر يك از آسيب هاي آجتماعي كرده است.
وي با اشاره به فهرست استان هاي اولويت دار در رسيدگي به آسيب هاي اجتماعي، يادآور شد: يزد جزو استان هاي اولويت دار براي مقابله با آسيب هاي اجتماعي نيست اما نمي توان در قبال صنعتي شدن و مهاجرپذير بودن آن بي اعتنا بود.
جواديان زاده همچنين گفت: يزد زمينۀ جذب بسياري از آسيب هاي اجتماعي را دارد، از اين رو بايد براي برنامه ريزي، كنترل و مقابله اجتماعي با آسيب ها بكوشيم.
وي امسال را سال شكوفايي فعاليّت هاي فوق عادت در زمينۀ پيشگيري دانست و افزود: بايد مسائل اجتماعي در سطح جامعه زنده شود و برگزاري نمايشگاهي براي نمايش خدمات اجتماعي در اين باره مؤثر است.
در پايان نشست نيز اعضا دربارۀ پيشنهاد دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، براي برگزاري نمايشگاه توانمندي تشكل هاي اجتماعي و عرضۀ خدمات اجتماعي، هم انديشي كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا