مجوز اختصاصی تعیین تکلیف اسناد راکد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان، اداره کل ثبت احوال استان و نمایندگی بیمه آسیا در یزد صادر گردید.

به گزارش روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد "داود پاک طینت" از اخذ مجوز اختصاصی تعیین تکلیف اسناد راکد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، اداره کل ثبت احوال استان و نمایندگی بیمه آسیا در یزد خبر داد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با اشاره به وظیفه آرشيو ملي مبنی بر برنامه ريزي براي شناسائي، انتقال و نگهداري اسناد با ارزش و نگهداري دائمي از آن ها گفت: اگر اسنادی در دستگاه های اجرایی، مطابق با جدول زمانی اسناد و اوراق عمومی مصوب شورای اسناد ملی کشور نباشد، برای تعیین تکلیف آن ها باید مجوز اختصاصی از شورای اسناد ملی کشور اخذ شود.

وی با اشاره به درخواست سه دستگاه استان شامل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، اداره کل ثبت احوال استان و نمایندگی بیمه آسیا در یزد، مبنی بر تعیین تکلیف اسناد راکد بایگانی گفت: درخواست ها باهماهنگی دستگاه های ذیربط با سازمان مرکزی تهران، در شورای اسناد ملی مطرح و مجوزهای لازم جهت تعیین تکلیف صادر گردید.

پاک طینت، تعیین تکلیف اسناد راکد بایگانی ادارات را مستلزم دقت بالا و رعایت دقیق آیین نامه ها دانست و افزود: این فرآیند باید به گونه ای انجام شود تا ضمن جلوگیری از امحاي اسناد با ارزش، از انتقال و نگهداري اوراق زائد نيز پرهيز گردد و براي اين منظور شوراي اسناد ملي با وظيفه اساسي تشخيص و صدور مجوز امحاي اوراق زائد در قانون پيش بيني شده‌است تا بر فرايند امحا يا انتقال، نظارت كاملي را داشته باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا