از سوي معاون سياسي، امنيتي استانداري يزد از فعالين کميته گردشگري مذهبي و معنوي استان تقدير به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومي، امورفرهنگي و اجتماعي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يزد، در جلسه اي با حضور دکتر طالبي معاون سياسي، امنيتي استانداري و سيد مصطفي فاطمي سرپرست اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان از فعالين و دست اندرکاران کميته گردشگري مذهبي استان تقدير و تشکر به عمل آمد.

در اين جلسه که در محل سالن شهيد موحدين استانداري يزد برگزار شد بخشي از فعاليت هايي که توسط کميته گردشگري مذهبي انجمن صنفي دفاتر خدمات سفر استان صورت گرفته بود تشريح گرديد.

کميته گردشگري مذهبي‏- معنوي استان يزد از چند سال قبل فعاليت خود را آغاز نموده بود که به تدريج برنامه هايش را منسجم تر کرد و به لطف و قوه الهي محرم امسال بصورت رسمي کارش را آغاز نمود.

گفتني است: در محرم امسال و در مراسمات عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين بيش از سي نفر از راهنمايان برگزيده و مسلط به زبان هاي خارجي مختلف، سه نفر از روحانيون معزز حوزوي مسلط به مسائل ديني و زبان خارجي، متوليان حسينيه ها و تکايا، نماينده ي شوراي شهر و دبيرخانه بين المللي حسينه ايران حضور فعال داشتند و ثمره آن به نوعي بود که ما امسال شاهد استقبال چند برابري گردشگران خارجي نسبت به زمان مشابه در سال هاي قبل بوديم و در مجوع تعداد گردشگران خارجي که در اين ايام جهت شرکت در مراسمات مختلف عزاداري در نقاط مختلف استان حضور يافتند ‎6‎8‎2 نفر از ‎2‎8 کشور جهان بودند.

از جمله اهداف تشکيل کميته گردشگري مذهبي را مي توان گسترش فرهنگ عاشورايي و شناساندن مذهب تشيع و اسلام واقعي به جهانيان و گردشگران خارجي که خود به نوعي سفيران فرهنگي کشورهاي مختلف هستند را عنوان نمود.

معاون سياسي، امنيتي استانداري يزد ضمن تقدير و تشکر از تلاش هاي بي دريغ اعضاي اين کميته بيان نمود: وجه مميزه ي مراسم هاي مذهبي امسال در يزد، استفاده از ظرفيت هاي گردشگري استان بوده که مي بايست با همت دستگاه هاي مرتبط و بويژه همکاري احاد مردم وجوه غني فرهنگي و اسلامي خودمان را به دنيا صادر کنيم.

در اين جلسه سيد مصطفي فاطمي نيز تصريح نمود: به جهت استقبال بي نظير گردشگران خارجي و تعدد حسينيه ها در محرم امسال هماهنگي هاي لازم جهت برگزاري مراسمات بسيار دشوار بود که خوشبختانه با حضور افتخاري راهنمايان تور و ديگر اعضاي اين کميته همراه شد و اين در حدي بود که ما امسال شاهد همکاري ويژه چندين حسينيه و تکايا در سطح استان بوديم و بحث مناسبي که از سوي دبيرخانه بين المللي يزد حسينيه ايران محرم امسال صورت گرفت و بازتاب مناسبي را در رسانه هاي سراسر دنيا داشت بحث تجميع هيات عزاداري بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا