نمايندۀ ولي فقيه در استان و امام جمعۀ يزد با بيان اينكه مقام معظم رهبري چندسالي است بر موضوع پدافند غيرعامل تاكيد كرده اند، گفت : بايد مردم و مسئولان در رابطه با حوادث احتمالي و توطئه هاي دشمن آمادگي كامل داشته باشند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، روز يك شنبه دوم آبان ماه نشست اعضاي شوراي پدافند غيرعامل و رؤساي كميته هاي يازده گانه پدافند غيرعامل استان با نمايندۀ ولي فقيه در استان و امام جمعۀ يزد در دفتر نمايندۀ ولي فقيه در استان برگزار شد.
«آيت الله محمدرضا ناصري» در اين نشست بيان كرد: آموزش به مردم در حوزۀ پدافند غيرعامل از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و لازم است مردم را نسبت به نفوذ دشمنان و تهديدات آنها آشنا كنيم.
آيت الله ناصري خاطر نشان كرد: كاهش جمعيت و نداشتن جمعيت جوان مي تواند تهديدي براي كشور باشد كه رهبر فرزانۀ انقلاب به اين مهم نيز توجه فرمودند و دستورات لازم را در اين مورد بيان كردند.
امام جمعۀ يزد در پايان سخنان خود بر محتوا سازي فضاهاي مجازي و شبكه هاي اينترنتي به منظور جلوگيري از نفوذ دشمن به اعتقادات، باورها و فرهنگ مردم تاكيدكرد.


برگزاري بيش از شش هزار نفر ساعت دورۀ آموزشي در هفتۀ پدافند غيرعامل


مديركل پدافند غيرعامل استانداري نيز در اين نشست از آموزش عمومي و تخصصي بيش از شش هزار نفر ساعت و برگزاري 12 رزمايش در هفتۀ پدافند غيرعامل خبر داد.
«حسين اسماعيلي» گفت : با تاكيدات مقام معظم رهبري به مبحث پدافند غيرعامل توجه بيشتري به اين موضوع شده است و كوشش مي كنيم در اين هفته با همكاري دستگاههاي مربوطه و استفاده از ظرفيتهاي صدا و سيماي مركز يزد و رسانه هاي استان مردم را بيشتر با مفاهيم پدافند غيرعامل آشنا كنيم.
وي ادامه داد: شعار هفتۀ نكو داشت پدافند غيرعامل «مصون سازي و پايداري كشور با اقدام و عمل به پدافند غيرعامل» است و در اين هفته تلاش مي كنيم با برگزاري  رزمايشهاي عملياتي، آمادگي دستگاهها براي مواقع بحراني و خطر را افزايش دهيم.
اسماعيلي در پايان سخنان خود از افتتاح اولين مركز آموزشي CBRN كشور در استان يزد به صورت پايلوت در روزهاي آينده خبر داد.
گفتني است در ابتداي اين نشست تعدادي از رؤساي كميته هاي يازده گانۀ پدافند غيرعامل استان توضيحاتي دربارۀ فعاليتهاي انجام شده در اين حوزه بيان كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا