رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: حفظ سلامت گوشت منجمد مستلزم رعایت شرایط ویژه از جمله دمای مناسب، مدت زمان نگهداری و انجماد زدایی صحیح می باشد و این در حالی است که گوشت هایي كه پس ازخروج ازحالت انجماد بعضا در مراکز فروش عرضه می شوند فاقد هر گونه مشخصات ثبت شده بوده و تاریخچه بهداشتی مشخصی ندارند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: حفظ سلامت گوشت منجمد مستلزم رعایت شرایط ویژه از جمله دمای مناسب، مدت زمان نگهداری و انجماد زدایی صحیح می باشد و این در حالی است که گوشت هایي كه پس ازخروج ازحالت انجماد بعضا در مراکز فروش عرضه می شوند فاقد هر گونه مشخصات ثبت شده بوده و تاریخچه بهداشتی مشخصی ندارند. به همین دلیل به مردم توصیه می شود از خرید اين قبيل محصولات خودداری نمایند. به این منظور لازم است تا شهروندان با اطلاع از خصوصیات ظاهری گوشت تازه آنرا از گوشت انجماد زدایی شده تشخیص دهند.

دکتر محمد رضا صادقپور ضمن اشاره به اينكه يكي از علائم گوشت هاي قرمز انجماد زدايي شده و نگهداري شده در شرايط انجماد نامناسب، وجود خونابه در پلاستيك بسته بندي گوشت است، در تشریح خصوصیات گوشت تازه گفت: گوشت قرمز تازه باید علاوه بر رنگ و بوي مناسب، دارای برچسب مشخصات بهداشتی الصاق شده به لاشه و ممهور به مهر دامپزشکی باشد.

این مقام مسئول در خاتمه یادآور شد: ازمصرف کنندگان گوشت دام انتظار می رود تا گوشت مصرفی خود را از فروشگاه های مجاز تحت نظارت دامپزشکی خریداری نموده و از مصرف گوشت های فاقد لیبل و یا کشتار شده در مکان های غیر مجاز خودداری نمایند و به منظور حفظ سلامت خود و خانواده، پس از خرید گوشت تازه در صورت عدم مصرف، آن را سریعا و برای هر بار مصرف بسته بندی و منجمد نمایند و از منجمد کردن و انجماد زدایی مکرر گوشت خودداری نمایند تا ضمن برخورداری از طعم و بافت مطلوب در گوشت، ازكاهش ارزش خوراكي آن نيزجلوگيري شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا