محسن اختياري

یزدفردا:گفته مي شود با انتشار خبر تغيير فرماندار مردم بافق در شوك فرو رفته اند !

بدون ترديد كارنامه عملكردي هر فردي در هر جايگاه و مسئوليتي بزرگترين يادگاري است كه برجاي مي گذارد و خود مي تواند عامل محبوبيت و يا خداي ناكرده مغضوبيت فرد باشد .

اينكه گفته مي شود مردم بافق با شنيدن خبر رفتن فرماندار بسيار متعجب شده اند قطعا تا حدود زيادي به عملكرد آقاي طلايي در اين شهرستان بر مي گردد .

قطعا موفقيت يا عدم موفقيت هر فرد نيز به عوامل گوناگوني بستگي دارد و بخصوص در چنين مناسبي علاوه بر تجربه و تلاش و پشتكار فرد ميزان تعامل و ارتباط مفيد و موثر با سايرافراد و بويژه ساير مسئولين و دستگاهها نقش اساسي در اين امر خواهد داشت .

خصلت مشهوري كه در برخي مناطق مصداق پيدا مي كند اينستكه به اصطلاح معروف عامه مردم ، " غريبه پرست " هستند ؛ و مفهوم روشنتر اين اصطلاح اينستكه در برخي نقاط افراد غير بومي شرايط مساعدتري براي كار و خدمت دارند و به تعبيري خصلت عمومي و اجتماعي مردم بگونه ايست كه همراهي و همدلي بيشتري با افراد غير بومي دارند ؛ اما از طرفي نكته بسيار مهم و قابل توجه اينستكه مسئولين بومي هر منطقه معمولا با تعصب و عرق خاصي كه نسبت به وطن و سرزمين خود دارند انگيزه هاي مضاعفي براي خدمت پيدا مي كنند و قطعا اگر اين احساس ناسيوناليستي با همدلي و همراهي مردم و بويژه ساير نهادها و مسئولين همراه شود بسيار موثرتر و كارآمدتر شده و زمينه ها را بطور مضاعفي براي پيشبرد اهداف فراهم خواهد نمود .

در مورد شخص آقاي طلايي خوشبختانه سوابق كاري و كارنامه عملكردي ايشان بگونه ايست كه اكنون با انتشار خبر رفتن از شهرستان بافق موجي از تاسف در منطقه ايجاد شده و اين در واقع نويدي است براي شهرستان طبس و مردم شريف آن .

قطعا شهرستان طبس با امكانات و شرايط موجود بويژه معادن عظيم ذغالسنگ زمينه هاي بسيار مساعد و مستعدي براي رشد و پيشرفت دارد و مسلما اگر تجربه و تلاش فرماندار جديد مضاف برحس ناسيوناليستي موجود با همدلي و همراهي ساير اقشار بويژه ساير مسئولين شهرستان همراه شود روز به روز شاهد رونق و اعتلاي بيشتر شهرستان خواهيم بود كه اميد است با همت و همدلي تمامي عزيزان اين اتفاق هر روز بيشتر از روز پيش به عرصه ظهور برسد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا